Vágólapra másolva!
A Forma-1-es istállók között vita tört ki arról, hogy a változatos szerepkörben tevékenykedő személyi edzők beleszámítanak-e abba a maximum 60 főbe, akik az autón dolgozhatnak.

Egy idén érvénybe lépett szabálymódosítás szerint istállónként legfeljebb hatvan olyan csapattag utazhat el a nagydíjakra, akiknek munkája közvetlenül összefüggésben áll az autók működtetésével. A csapatok azonban nem tudtak dűlőre jutni abban a kérdésben, hogy a versenyhétvégéken egyre nagyobb szerephez jutó személyi edzők és fizioterapeuták beleszámítanak-e a hatvan főbe.

A vita azért alakult ki, mert ezen szakemberek tevékenysége az egyes csapatoknál nem egyforma munkakörökre terjed ki. Míg néhány istálló valóban csak azért alkalmazza őket, hogy a versenyzők fizikai és pszichés felkészülését segítsék, más csapatoknál ők lógatják ki az információs táblát a bokszutca faláról, vagy akár a kerékmelegítőket is felteszik a Forma-1-es autókra.

Forrás: Ferrari

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyigazgatója, Charlie Whiting szerint csak azokat a fizioterapeutákat kellene beleszámolni a hatvan főbe, akik részt vesznek az autóval kapcsolatok munkákban. "Néhányuk tényleg csak a versenyzővel foglalkozik: megpaskolja a fejét, ha erre van szüksége, enni és inni ad neki, tartja az esernyőjét. Milyen alapon mondhatnánk, hogy ők részt vesznek az autó működtetésében?" - tette fel a kérdést Whiting. "Mások azonban az információs táblákat is kezelik, vagy felhelyezik a kerékmelegítőket."

"Az én értelmezésem szerint azokat a fizioterapeutákat nem kellene beleszámolni a hatvan főbe, akik csak olyan munkát végeznek, amit egy fizioterapeutáról feltételeznénk. Néhány csapat nem ért egyet ezzel, de mi egyértelművé tettük az álláspontunkat" - jelentette ki.

A határozat miatt néhány csapatnak már meg is kellett változtatnia a hétvégére vonatkozó terveit, eddig ugyanis azzal számoltak, hogy a hatvan fős személyzeten kívül alkalmazott edzők is besegíthetnek például az információs táblával kapcsolatos munkákba. Az Autosport értesülései szerint néhány csapat hivatalosan is kérdőre vonhatja az FIA álláspontját, hiszen nem értenek egyet azzal, hogy egyes istállóknál a fizioterapeutákat nem számolják bele a hatvan főbe.