Vágólapra másolva!
Eldőlt, hogy ralizni fog az idei évben a lengyelek korábbi Forma-1-es versenyzője, aki a két éve elszenvedett súlyos ralibalesete óta semmilyen sorozatban nem indult.

A 28 éves Robert Kubica tavaly már több versenyen is indult Subaru és Citroën WRC-kkel, idén januárban a német túraautó-bajnokságban (DTM) szereplő Mercedest is tesztelte. Hétfőn a pilóta bejelentette, hogy a WRC2 kategóriában indul majd 2013-ban a rali-világbajnokságon egy Citroën DS3 RRC-vel.

A SWRC utódjának tekinthető WRC2-ben RRC (Regional Rally Car) kategóriájú autókkal lehet majd menni, ezek az autók a korábbi Super2000-es autók leszármazottai. Felépítésük hasonló, mint a nagy WRC-knek (1,6-os turbómotor, összkerékhajtás), de itt a motorok csak 275 lóerőt adnak le a kisebb szűkítő miatt, és egyéb helyeken, főleg az aerodinamika terén is egyszerűsítették az autókat, hogy olcsóbbak legyenek.

Kubica először március 22-23-án, Európa-bajnoki futamon indul a Kanári-szigeteken, majd áprilisban a világbajnoki sorozatba tartozó Portugál ralin vesz részt. Mindkét versenyen egy Citroën DS3 RRC volánja mögött ül majd. Később további hat világbajnoki és egyéb eb-futamokon is rajthoz áll majd, a szeptemberi lengyelországi versenyen szinte biztosan.

"Több ajánlatot is fontolóra vettem, mielőtt döntöttem" - nyilatkozta a lengyel. "Kapcsolatban maradtam a Citroënnel, mindkét oldal elkötelezett volt, hogy a másikkal tovább dolgozzon. Nagyon örülök, hogy a legmagasabb szinten folytathatom a versenyzést. Izgalmas kihívás lesz részt venni a Kanári-szigetek Ralin. Már alig várom a rajtot, de nem tűztem ki magam elé semmiféle konkrét célt. Még mindig sokat kell tanulnom, a fejlődéshez elengedhetetlen, hogy sokat menjek versenykörülmények között" - tette hozzá.

"Nagyon örülök, hogy Robert lett a négyből az egyik versenyzőnk"- nyilatkozta Yves Matton, a Citroën csapatfőnöke. "Jelenleg olyan programot állítunk össze neki, amely lehetővé teszi, hogy fejlődjön egy olyan autóban, amelyet hasonlóan kell kezelni, mint egy WRC-t. Robert eltökéltsége példa mindannyiunk előtt, nagyon büszkék vagyunk, hogy a Citroën Racing arculatához ennyire pozitív személyiséget társíthatunk."

Matton köszönetet mondott a Nemzetközi Automobil Szövetségnek is, amiért megengedték Kubicának, hogy kormányra szerelt váltófület használhasson, holott ez a WRC2 kategóriában tilos. Kubica autójában a kormány bal oldalán lesz egy váltófül, a váltást speciális, szándékosan lassú szoftver vezérli majd. Ennek az a célja, hogy a váltási idő nagyjából annyi legyen, mint a hagyományos RRC-váltóknál.