Az idei évre még több csapat vette át a Coanda-stílusú kipufogót, amely tavaly jelent meg néhány Forma-1-es autón. Ez a megoldás lehetővé teszi, hogy a kipufogóból kiáramló gázok a diffúzor sarka felé menjenek tovább, amitől javul a berendezés hatékonysága, mivel leszigetelt, alacsony nyomású levegő érkezik oda, ami növeli a leszorítóerőt.
Kiderült, hogy a Renault beprogramozott egy olyan motorvezérlést, amely ehhez optimalizálja a kipufogó teljesítményét, de miután beszámoltak róla a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA), törölniük kellett, ugyanis a szövetség nem találta szabályosnak. A teszteken állítólag több csapat, a Lotus, a Red Bull és a Williams is kipróbálta a speciális motorvezérlést.
A Lotus technikai igazgatója, James Allison ugyanakkor nem érzi nagy csapásnak a megoldás betiltását. "Egy F1-es csapatnak feladata, hogy a szabályok adta kereteken belül maradjon, de általában megpróbáljuk kihasználni a határokat, amennyire lehet, hiszen különben feleslegesen elpazarolnánk valamennyit a teljesítményünkből" - közölte a FOTA (a csapatok érdekvédelmi szövetsége) szurkolói fórumán. "Vannak egyértelmű szabályok a motorvezérlési lehetőségekkel kapcsolatban, és a Renault ugyanúgy feszegeti a határait, mint a többi motorgyártó."
"Az utolsó barcelonai tesztnapon kísérleteztünk egy motorvezérléssel, és kifejtettük az FIA-nak, hogy mit csinálunk. Azonban amikor kipróbáltuk, amúgy sem működött jól, ráadásul értesültünk róla, hogy az FIA sem volt elégedett vele, ezért nem fogjuk használni (a speciális motorvezérlést)."