Vágólapra másolva!
A csapat mindegyik versenyre újításokat tervez, még azokra is, amelyek előtt nincs szabad hétvége. Pastor Maldonado határozottan úgy érzi, hogy az FW35 erősebb az elődjénél.

A Williams szezonja bíztatóan alakult 2012 első felében, hiszen Pastor Maldonado nyolc év szünet után győzelmet szerzett a csapatnak, és többször esélyesnek tűnt a dobogóra. Az FW34-es autót azonban nem tudták megfelelően fejleszteni a mérnökök, így az istálló lemaradt, s végül csupán nyolcadik lett a konstruktőrök között.

Mike Coughlan technikai igazgató kijelentette, az idei évre az a céljuk, hogy mindegyik versenyre erősebbé tegyék az autót, még akkor is, ha két nagydíj között csak egy hét telik el. "Minden versenyre készülünk majd valamivel" - idézte a szakembert az Autosport. "Igyekszünk szisztematikusan, mérnökileg jól csinálni ezt. A célunk folyamatosan az, hogy a gyárban a rendszerek ellenőrzésével lehetővé tegyük, hogy a fejlesztéseket egyből vihessük a pályára."

"Az utolsó barcelonai (teszt)napokon próbáljuk a melbourne-i specifikációban használni az új autót. Melbourne-ben aztán egy lépéssel előrébb leszünk, és minden versenyre ez az előrelépés a célunk."

A csapat megpróbálja egyforma felszereléssel ellátni a két pilótát, Maldonadót, illetve az újonc Valtteri Bottast, de Coughlan figyelmeztetett rá, hogy az erőforrások korlátozottsága miatt előfordulhat, hogy ez nem mindig fog teljesülni. Az idén külön nehézséget jelent a csapatoknak, hogy a turbómotorok érkezése miatt a szokásosnál hamarabb kell megkezdeniük a felkészülést a következő szezonra.

Forrás: Williams

Maldonado érzi a fejlődést az új FW35-ön, jobbnak tartja, mint elődjét. "Az új autó jónak tűnik, nagyon kedvezők adatokat kaptunk róla" - közölte az Autosporttal. "Főleg a megbízhatóságával vagyok elégedett. Sok kilométert tettünk meg, és annak ellenére, hogy ez egy vadonatúj autó, nem volt semmilyen problémánk sem."

"Ezekben a napokban mindenki azt hajtogatja, hogy 'jobb az autója, ígéretesnek tűnik a szezon'. Mi csak a saját tavalyi autónkra tudunk támaszkodni, de az idei jobbnak látszik. Hogy mennyivel? Azt nem tudjuk."

A venezuelai pilóta hozzátette, a barcelonai teszten tetszett neki az autó gumikkal való bánásmódja is, mert a versenyszimulációjuk során kevesebb kerékcserét kellett beiktatniuk, mint amire számítottak. Maldonado három bokszkiállással teljesítette a képzeletbeli futamot, míg a Lotusszal Romain Grosjeannak, illetve a Red Bull-lal Mark Webbernek négy kerékcserére volt szüksége ehhez.