Vágólapra másolva!
Tavaly rosszul tervezték meg a felfüggesztés egyik bekötését, ezért négy teljes tesztnapjuk kárba veszett Barcelonában. Idén különösen figyeltek rá, hogy ne fordulhasson elő ilyen hiba.

Tavaly nagy árat fizetett az egyik tervezési hibájáért a Lotus: az első barcelonai tesztnap elején szembesültek vele, hogy az E20-as autó kasztnija nem elég erős, ezért ki kellett hagyniuk azt a hetet, és a tizenkét előszezoni tesztnapból csak nyolcon tudtak készülni az idényre.

James Allison, a csapat technikai igazgatója kijelentette, ezúttal mindent elkövettek, hogy ne fordulhasson elő egy hasonló fiaskó. "Tavaly gyengén terveztük meg az egyik bekötést. A felfüggesztés amúgy képes lett volna elbírni a terhelést, ha mindent teljesen tökéletesen csinálunk" - mondta a Lotus honlapjának adott interjúban. "A bekötés módja azonban nagyon megnehezítette, hogy mindegyik kasztnin egyformán erős legyen. Jerezben az 1-es számú kasztnit használtuk, és azon elég erős volt a bekötés ahhoz, hogy elbírja a terheléseket. Barcelonában a 2-es kasztnit használtuk, azon egy picit más lett a bekötés, és nem bírta a terhelést, így azonnal tönkrement."

"Amint észrevettük a hibánkat, rögtön újraterveztük azt a részt, hogy az összes kasztnin egyformán erős legyen, ebben ne legyen szórás. Az E21-nél kiemelt figyelmet fordítottunk erre a területre, ezért nem számítunk rá, hogy megismétlődik a dráma."

Tavaly az első futómű felső lengőkarjának hátsó rúdjával volt szerkezeti probléma. Az autó egy kilogrammal lett nehezebb az újratervezés után.

A Forma-1-es csapatok idei felkészülése Jerezben kezdődött meg, és a versenyzők úgy értékelték az új Lotust, hogy minden területen jobb lett elődjénél, noha természetesen még akad rajta csiszolnivaló.