Vágólapra másolva!
Az F138-nak elkeresztelt autó ránézésre is eltér az elődjétől, az orrában elsimították a törést. A cél, hogy ne csak öt-hat verseny után váljanak vele ütőképessé.

Pénteken a Ferrari lett a harmadik csapat, amely bemutatta 2013-as autóját, az F138-at. A névben az első két szám az évre utal, míg a harmadik a hengerek számára, megemlékezve arról, hogy az idei lesz a V8-as motorok utolsó szezonja.

Az eddig leleplezett autók közül külsőre a Ferrari tér el a legmarkánsabban az elődjétől. Az F138 orra strukturálisan lépcsős maradt ugyan, de a McLarenéhez hasonlóan - és a Lotuséval ellentétben - áthidalták az ettől az évtől kezdve engedélyezett kozmetikai panellel. A továbbfejlesztett Coanda-kipufogó az oldaldoboz hátulján vágott hasítékkal, amely a diffúzor sarka felé tereli a levegőt, a Ferrari is Red Bull-féle utat követte. Megtartották a tavaly a Forma-1-be általuk visszahozott vonórudas első futóművet, melyet idén már a McLaren is átvett.

Mivel a maranellói szélcsatorna a tavalyi kalibrációs hiba miatt még átalakítás alatt van, az autót a Toyota kölni berendezésének segítségével fejlesztették ki. A csapatfőnök, Stefano Domenicali kijelentette, hogy a Ferrari idén kezdettől fogva ütőképes szeretne lenni, tavaly ugyanis Fernando Alonso jórészt azért vesztette el a világbajnokságot, mert a szezon elején technikai hátrányban volt.

"Az egyetlen célunk, hogy gazdagítsuk a történelmünket, növeljük a győzelmeink számát" - szögezte le a bemutatón Domenicali, aki a tavalyi F2012 "evolúciójának" nevezte az F138-at. "Az a legfontosabb, hogy azonnal versenyképes autót tudjunk biztosítani a versenyzőink számára."

Forrás: Ferrari
Felül az új, alul a régi Ferrari. Nagyítható képekért kattintson!

"Az elmúlt években sajnos nem sikerült már a téli előszezon kezdetén leküzdenünk a problémáinkat. Azóta igyekeztünk átgondolni a szervezeti struktúránkat, hogy a következő hetekben végre sokkal hatékonyabban dolgozhassunk."

Alonso úgy vélte, idén nem lesznek olyan kaotikusak az erőviszonyok, mint egy évvel ezelőtt, amikor a kiszámíthatatlanul viselkedő gumik és a befújt diffúzorra vonatkozó tilalom miatt felborult a hagyományos sorrend.

"Szerintem nagyon valószínűtlen, hogy az első hét versenyt megint hét különböző versenyző nyerje meg" - mondta a spanyol. "Két-három csapat aratja majd a győzelmeket, és remélem, hogy mi is közéjük fogunk tartozni."

http://video.gemius.hu/liveinfo/iframe/1871520315001_2133497515001.html


A Ferrari tesztelését jövő kedden Felipe Massa kezdi meg Jerezben. Egy napot az újonnan szerződtetett Pedro de la Rosa is kap az autóban, míg Alonso csak február közepén, a barcelonai tesztciklus során ismerkedhet meg az F138-cal. A hétvégén újabb két autót - szombaton a Saubert, vasárnap a Red Bullt - mutatnak be.

A bemutatók időpontja:

- Január 28.: Lotus (Enstone)
- Január 31.: McLaren (Woking)
- Február 1.: Ferrari (Maranello), Force India (Silverstone)
- Február 2.: Sauber (Hinwil)
- Február 3.: Red Bull (Milton Keynes)
- Február 4.: Mercedes (Jerez), Toro Rosso (Jerez)
- Február 5.: Caterham, Marussia (Jerez)
- Február 19.: Williams (Barcelona)

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!