Vágólapra másolva!
A csapatok 2013-as modelljei közül elsőként a Lotus E21 lépett színre. Az autó a szabályok stabilitásának köszönhetően ránézésre alig különbözik a tavalyi változattól.

Hétfőn este a csapatok közül a Lotus leplezte le elsőként 2013-as versenyautóját, az E21-et, amely a jelentős technikai szabálymódosítások hiányának köszönhetően ránézésre alig különbözik elődjétől, a Kimi Räikkönent az egyéni összetett 3. helyére repítő E20-tól.

Bár a Lotus szokásához híven valószínűleg csak egy demóautót mutatott be a nyilvánosságnak, és a február 5-én, Jerezben kezdődő tesztnek egy külsőre is más változattal vág neki, az E21 legszembetűnőbb sajátosságának elsőre az tűnik, hogy az orra lépcsős maradt. Mivel a tavaly a karosszéria méreteire vonatkozó előírások révén bevezetett törést sokan rondának találták, ettől az évtől kezdve azt egy kozmetikai, strukturális szereppel nem bíró panellel át szabad hidalni, a Lotus azonban nem élt a lehetőséggel. A technikai igazgató, James Allison szerint azért nem, mert az idom néhány grammos tömege is számít, de később még használhatják, ha valamiért előnyösnek érzik.

Az E21 ugyanakkor a Red Bulléhoz hasonló, az elődjétől eltérő kipufogórendszert kapott. "Attól függően, hogy hová nézünk, az autó egyes részeit az alapoktól újraterveztük, míg másokat csak tovább csiszoltunk, építve a ránk sok szezon óta jellemző tervezési filozófiára" - mondta Allison. "Az első és hátsó futómű elrendezését jelentősen átalakítottuk, hogy aerodinamikai téren jobban ki tudjuk használni az előnyeiket. Az első vezetőszárnyat annak a koncepciónknak a mentén fejlesztettük tovább, amit már a 2009-ben életbe lépő szabályrendszer bevezetése óta követünk."

Forrás: Lotus
Kattintson a képre a galériához!

"Ami a hátsó szárnyat illeti, igyekeztünk biztosítani a leszorítóerő kielégítő stabilitását úgy, hogy közben a DRS hatása is a lehető legnagyobb legyen."

A csapatfőnök, Eric Boullier azt mondta, a Lotus idén szeretne beférkőzni a három legjobb konstruktőr közé, miután tavaly a 4. helyen végeztek. "Azt hiszem, nem túlzás kijelenteni, hogy nagyszerű dolgokra lehetünk képesek. Azzal, hogy 2011 és 2012 között nagyot ugrottunk, megmutattuk, milyen fából faragtak minket" - vélte. "Vegyük hozzá mindehhez a csapaton belüli folytonosságot, valamint a versenyzőpárosunkban rejlő potenciált, és máris nagyon erős koktélunk van az előttünk álló szezonhoz."

"Ambiciózus célunk, hogy a Forma-1 élcsapatainak egyikévé váljunk, kezd megvalósulni, amit rendszeres dobogós helyekkel kell bizonyítanunk. Éhesek vagyunk a sikerre. Enstone-ban tudják, hogyan kell világbajnoki címeket nyerni, de ez már régen nem jött össze nekünk, úgyhogy nagyon szeretnénk újra belekóstolni a dicsőségbe."

Forrás: Lotus
Kattintson!

Allison megerősítette, hogy a Lotus idén is tovább kísérletezik a passzív dupla DRS-szel, amit tavaly élesben nem sikerült munkára fogniuk, mert nem tudták elérni vele, hogy ugyanolyan sebességhatárnál csökkenjen, majd épüljön fel újra leszorítóerő. "Ez nem lesz csodafegyver, amitől önmagában átlényegül az autónk, de az egész egyetlen részeként hozzájárulhat a teljesítmény fokozásához" - vélte Allison.

A Lotus a tavalyihoz hasonlóan ismét a Kimi Räikkönen-Romain Grosjean párossal vág neki a szezonnak.

http://videa.hu/flvplayer.swf?v=Dw1SYluU8ykgiLsU


Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a
Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!