Vágólapra másolva!
Megjöttek az első képek a 2014-ben bevezetésre kerülő 1,6 literes V6-os turbómotorról. A mérnökök azt ígérik, jó hangja lesz, és a kanyarkijáratoknál a vezetés is nehezebbé válik a nagyobb nyomaték miatt.

Andy Cowell, a brixworth-i Mercedes-Benz High Performance Engines igazgatója szerint kár tartani attól, hogy a 2014-es turbómotoroknak nem lesz izgalmas hangja. "A motorok hangosak lesznek, szerintem szépen fognak szólni" - nyilatkozta. "Magasabb lesz a hang frekvenciája, és mivel a turbófeltöltők percenként 125 ezres fordulatszámmal pörögnek majd, hangosabbak is lesznek. Amikor az ember a motor mellett áll, miközben az a próbapadon fut, egyáltalán nem halk, muszáj fülvédőt használni."

Az új, 1,6 literes V6-os motorok közvetlen benzinbefecskendezést kapnak, a maximális fordulatszámuk a jelenlegi 18 ezer helyett 15 ezer lesz. Teljesítményük a mostani, 2,4-es szívó V8-asokhoz hasonlóan 750 lóerő körül alakulhat, de alacsonyabb fordulatszámnál nagyobb lesz a nyomatékuk, és jóval erősebb lesz a hozzájuk kapcsolt energia-visszanyerő rendszer is. A jelenlegi KERS egy körben 6,7 másodpercen keresztül 80 lóerős teljesítménytöbbletet jelent, az új ERS (Energy Recovery Systems) viszont 161 lóerős többletet ad majd 33,3 másodpercig. Cowell szerint "ma nehéz gyorsnak lenni KERS nélkül, 2014-től viszont lehetetlenné válna a versenyzés az ERS nélkül."

"A köridők nagyjából olyanok lesznek, mint 2013-ban. Ez rendkívül ambiciózus, nehéz cél, de ilyen a Forma-1. Új minőséget kap majd a versenyzés, inkább a gondolkodó pilótáknak fog kedvezni, azoknak, akik ki tudják hozni a maximumot az autójukból és a rendelkezésre álló energiájából" - tette hozzá. Cowell itt arra utalt, hogy az új szabályoknak megfelelően 2014-től a jelenlegi kb. 150 kg helyett már csak 100 kilogramm üzemanyagból kell megtenni a versenytávot, mivel a benzin átfolyási sebessége korlátozva lesz.

Forrás: Mercedes
A Mercedes turbómotorjának prototípusa

"A motor sokkal nagyobb nyomatékot ad le, különösen a kanyarok kijáratánál. Az autók ereje felülmúlja majd a tapadást - ezt élvezni fogjuk. A Forma-1 ismét a legfejlettebb technológiát használja majd, elvégre ez az, amit a rajongók is akarnak" - folytatta.

"Ismét előtérbe kerülnek a motorok a Forma-1-ben, de hogy mennyire, az csak 2014-ben fog kiderülni. Az biztos, hogy nagyobb szerepük lesz."