Vágólapra másolva!
Legalábbis a csapatfőnök, Stefano Domenicali szerint, aki úgy véli, ezúttal még a szokásosnál is fontosabb lesz kezdettől fogva gyors autót építeni.

A Ferrari 2012-ben az utolsó futamig harcolt a világbajnoki címért, és a Red Bulltól elszenvedett végső veresége jórészt abban gyökerezett, hogy autójának gyerekbetegségei és az ebből származó tesztelési nehézségek miatt a csapat már a szezon elején lépéshátrányba került. Stefano Domenicali azt ígérte, ez idén nem fordul elő.

"Ami tavaly megtörtént velünk az első téli teszten, Jerezben, az nem ismétlődhet meg" - szögezte le a Ferrari főnöke a német Auto Motor und Sportnak. "Most ugyanis már biztosak vagyunk benne, hogy a szélcsatorna nem tartogat számunkra kellemetlen meglepetéseket."

Tavaly a Ferrari szezon közbeni fejlesztéseit is ellehetetlenítette, hogy a szélcsatornában szerzett adatok nem korreláltak elég pontosan a pályán gyűjtöttekkel, ezért a csapat kénytelen volt inkább a Toyota Kölnben található berendezését használni. Ráadásul a mérnöki stáb szándékosan szakítani akart a korábbi évekre jellemző, túl konzervatívnak tartott aerodinamikai szemléletével, ami külön problémákat okozott.

Domenicali úgy véli, a 2013-as szezon alapvetően különbözni fog az előzőtől, mert a 2014-ben bevezetésre kerülő jelentős szabálymódosítások miatt a csapatok nem lesznek képesek az utolsó versenyig az idei autójukat fejlesztgetni. Különben azt kockáztatják, hogy nem tudnak kellően felkészülni a következő évre.

Forrás: Ferrari

"A hamarosan kezdődő idény lényegében már az első futamon el fog dőlni abban az értelemben, hogy a csapatoknak elég hamar le kell majd állítaniuk a 2013-as autójuk fejlesztését, hogy teljes egészében 2014-re kezdjenek koncentrálni" - mutatott rá Domenicali. "Szerintem ez legkésőbb júliusban megtörténik majd; éppen ezért kiemelten fontos lesz, hogy kezdettől fogva jó autónk legyen."