Vágólapra másolva!
Idén és tavaly csak pár pályán volt két előzési zóna, 2013-ban ez megváltozik.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azért akar két DRS-zónát minden pályára, mert nem szeretné, hogy a csapatok a szabályváltozás miatt változtassanak a beállítási filozófiájukon. Tavaly és idén a szabadedzéseken és az időmérőn bárhol, bármikor szabad volt használni a DRS-t, de jövőre már egész hétvégén csak a kijelölt előzési zónában lehet majd csökkenteni az autók légellenállását a hátsó szárny nyitásával.

Az FIA attól tartott, hogy a szabályváltozás miatt a csapatok rövidebbre veszik majd a váltó végáttételét, mivel azt nem lesz érdemes a ritkán használható DRS-hez optimalizálni. Ez viszont azt eredményezheti, hogy kevesebb előzés lesz a futamokon, mert a DRS nem biztosít majd kellő sebességtöbbletet, mivel a motor hamarabb el fogja a leszabályozási fordulatszámot.

Éppen ezért döntöttek úgy, hogy jövőre minden, erre alkalmas pályán két előzési zónát alakítanak majd ki. Ennek szerintük már elég indoknak kell lennie a csapatok számára, hogy továbbra is olyan beállításokat használjanak az időmérőkön, amelyek a versenyen hatékony eszközzé teszik a DRS-t az előzésekhez. Idén három helyszínen (Ausztráliában, Monzában és Indiában) volt két DRS zóna, tavaly még négyen (Kanadában, Valenciában, Monzában és Indiában).

Paddy Lowe, a McLaren technikai igazgatója szerint létszükséglet a két előzési zóna, ha továbbra is meg akarják tartani a DRS bizonyított hatékonyságát. "Biztosra vesszük, hogy ha Charlie (Whiting versenyigazgató) elintézi, hogy két DRS zóna legyen minden pályán - ami iránt elkötelezett -, akkor ez elég ösztönzés lesz ahhoz, hogy ennek megfelelően legyenek beállítva a váltóáttételek" - nyilatkozta.