Vágólapra másolva!
Kimi Räikkönen csapatát a Burn energiaital-márkáján keresztül fogja "hosszútávon" támogatni az óriáscég. Azt ígérik, megreformálják az F1 szponzorációs kultúráját.

Csütörtökön megerősítették azt a régóta terjedő hírt, hogy a Coca-Cola szponzorként beszáll a Forma-1-be, amikor kiderült, hogy az óriáscég a Burn energiaital-márkáján keresztül "hosszú távú" szerződést kötött Kimi Räikkönen csapatával, a Lotusszal.

Ez különösen jól jön a konstruktőri világbajnokság 4. helyezettjének akkor, amikor a szaksajtóban rendszeresen jelennek meg cikkek az alakulat feltételezett anyagi gondjairól. Bár a gyári Renault utódja, a Lotus idén a várakozásokon felül teljesít, és Abu-Dzabiban még futamot is nyert, állítólag 493 alkalmazottjának, köztük Räikkönennek tartozik munkabérrel.

"Büszkék vagyunk rá, hogy a Coca-Cola Company a Lotus F1 Teamet választotta, mint a Burn márka képviseletére legalkalmasabb felületet" - mondta a csapatfőnök, Eric Boullier. "Izgatottan várjuk, hogy a Burnnel egy új és innovatív szponzorációs modellt építhessünk fel, amely egyaránt hasznosítja a tapasztalatokat, a tartalomgenerálás és a közösségi médiát."

Emmanuel Seuge, a Coca-Cola egyik marketingfőnöke azt ígérte, a Burn "a művészeteket és a zenét a Forma-1 hagyományos szponzorációs keretein túllépve" fogja beépíteni a sporttal kapcsolatos tevékenységébe. Hozzátette, hogy a vállalat azért választotta a Lotust, mert "a sport legjobban fejlődő csapataként kivételes kreativitásról tett tanúbizonyságot a Forma-1-hez való hozzáállása és a partnereivel folytatott együttműködés terén."

A Lotus számára további jó hír, hogy elkészült a csapat új, fejlett szimulátora, amit Romain Grosjean próbált ki az USA Nagydíj előtti héten. Elárulta, hogy eddig számítógépes játékokkal és a YouTube-ra feltöltött videók tanulmányozásával gyakorolt a versenyekre.

Szerinte a szimulátor jövőre sokat fog segíteni a Lotusnak. "Ha tényleg hatékonnyá tudjuk tenni a beállítások terén, azoknak az alkatrészeknek a teszteléséhez is használhatjuk majd, amelyeket a pályán nincs időnk kipróbálni" - magyarázta. "Ehhez azonban magas szintre kell emelnünk az érzékenységét, valamint alaposan meg kell értenünk a szimulátor és a pálya között korrelációt."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!