Vágólapra másolva!
A folyamatban lévő 400 millió dolláros kártérítési ügy mellé Ecclestone és a cége a nyakába kapott egy 650 millió dolláros követelést is, melyet a Bluewaters Communication Holdings nyújtott be. A vállalat korábban megvette volna a Forma-1-et, de úgy gondolják, korrupció miatt nem jártak sikerrel.

2005-ben jutott hozzá a Forma-1 többségi tulajdonához a CVC Capital Partners, de néhány évvel később kiderült, hogy a vásárlást vesztegetés előzte meg. A sportág nagyobbik hányadát (75 százalékát) korábban három bank, a Bayern LB, a JP Morgan, és a Lehman Brothers birtokolta, melyek közül a legelső részesedése volt a legnagyobb (47,2 százalék), és a kockázatelemzőjük a reálisnál alacsonyabb áron kínálta eladásra a CVC-nek.

A nyolc és fél év börtönbüntetésre ítélt Gerhard Gribkowsky elismerte, a Bernie Ecclestone-tól kapott 50 millió dollárnyi kenőpénzért cserébe követte el a csalást, így végül a CVC, melyben Ecclestone is érdekelt, 839 millió dollárért vette meg a Bayern LB részvényeit, a másik két bankéit pedig összesen 263,4 millióért.

A Bayern LB nemrég benyújtott egy bírósági keresetet, több mint 400 millió dollárt visszakövetelve Ecclestone-tól, a héten pedig egy New York-i bíróságon perelték be 650 millió dollárra a Forma-1 nagyurát és a CVC-t. A felperes a Bluewaters Communication Holdings, amely 2005-ben szintén ajánlatott tett a sportág megvásárlására, méghozzá a hírek szerint nagyobb összegért.

Az ügy részleteiről a pitpass.com számolt be. A Bluewaters két másik csoport, az Apollo és a King Street támogatásával egymilliárd dollárt kínált a Bayern LB-nek, majd a cég vezetője, John Gregg később felhívta a bank képviselőit, hogy közölje, bárki tegye a legjobb ajánlatot, a Bluewaters hajlandó tíz százalékkal többet fizetni annál - Gregget azonban állítólag válaszra sem méltatták. A pitpass.com úgy értesült, Ecclestone-nak elsősorban az nem tetszett, hogy az Apollo irányította volna az F1-et, őt nem tartották volna meg a cégcsoport élén.

A Bluewatersnél a vesztegetés nyilvánosságra kerülése után döntöttek a per mellett, mivel tudatosult bennük, hogy valószínűleg korrupció miatt nem tudtak megkötni egy üzletet. Christian Sylt, a holnap szakértője viszont megemlítette, nem biztos, hogy annak idején az Európai Bizottság versenyhivatala jóváhagyta volna a tranzakciót.

A CVC Capital Partners már csak 35 százalékban tulajdonosa a Forma-1-nek, ugyanis idén több új befektető vásárolt tőlük részvényeket.