Vágólapra másolva!
Az egyik csapatnak már alkalmazottakat is el kellett bocsátania, a másik jelzálogkölcsönt vett fel a főhadiszállására.

A HRT tulajdonosa, a Thesan Capital el szeretné adni a csapatot, és több befektetővel tárgyal. A mezőny legkisebb alakulata az El Confidencial című spanyol lap szerint 32 alkalmazottat már kénytelen volt el is bocsátani, és ha decemberig nem talál vevőre, végleg le kell húznia a rolót.

Ezt hivatalosan nem erősítették meg, azt viszont egy közleményben igen, hogy a HRT jelenlegi menedzsmentje "szeretne heteken belül pontot tenni a tulajdonosváltás végére, s ezzel biztosítani a csapat további fejlődését, remélve, hogy az a 2012-ben már megvalósított fontos célok teljesítése után idővel etalonná válhat a modern Forma-1-ben."

A Thesan Capital tavaly júliusban vásárolta meg a HRT-t a spanyol José Ramón Carabante-tól, s azóta új, madridi bázisra költözött. Ám míg az előző két szezonban az istálló a 11. helyen végzett a konstruktőrök között, idén az utolsó helyen áll, s hiába került időnként közel közvetlen riválisához, a Marussiához, a középmezőnybe esélye sem volt betörni.

A közleményben egyértelművé tették, hogy csak "új támogatók révén" növekedhetnek tovább. "A csapat óriási potenciáljáról meg vagyunk győződve, ahogy arról is, hogy az új befektetők bevonása jelentős előrelépést tenne lehetővé" - írták. Az Autosport úgy tudja, a HRT-t október végén már majdnem eladták közel-keleti befektetőknek, akikkel azóta is folytatják a tárgyalásokat.

2010 óta tartó története során a HRT még egyetlen pontot sem szerzett, idei legjobb eredménye eddig Narain Karthikeyan monacói 15. helyezése volt.

Gondban a Caterham is

Noha a három legújabb csapat közül a Caterham a legsikeresebb, a pontszerzés még nekik sem jött össze, és hiába remélték, hogy idén a KERS a középmezőny utolsó harmadába fogja repíteni őket, éppen ez lett az eddigi leggyengébb szezonjuk. Míg ugyanis 2010-ben és 2011-ben a 10. helyen végeztek a konstruktőri tabellán, Timo Glock szingapúri 12. helyezése révén a Marussia most megelőzi őket.

Forrás: AFP

Ha a fennmaradó két verseny egyikén sem sikerül az első 12 között végeznie, a Caterham anyagilag komoly bajba kerül, mert a három kategóriába sorolt jogdíjakból csak a részvételért járó fix összeget, kb. 10 millió dollárt kap meg a 10. helyezettnek kiosztott 36,6 millió helyett. Egy ilyen kis csapat számára ez óriási veszteség - a hiány már előre tetemes lépéshátrányba hozhatja a Caterhamet 2013-ban.

Tovább rontja a helyzetet, hogy a pitpass.com úgy tudja, az istálló szeptemberben kb. 9 millió dolláros jelzálogkölcsönt vett fel a malajziai CIMB befektetési banktól, és fedezetül leafieldi főhadiszállását ajánlotta fel. Már csak ezért is különösen égető szüksége lenne a 10. helyért járó extra milliókra.

A Formula Money című üzleti kiadvány számításai szerint egyébként a Forma-1 történetében a Caterham költötte a legtöbbet számottevő siker nélkül. Első 56 nagydíjára a csapat 123,4 millió dollárt fordított, és idei, 97,9 millió dolláros költségvetéséből mindössze 29,4 milliót tesz ki a szponzori támogatás, melynek legnagyobb része a GE-től származik.

A Caterham élén éppen a múlt héten történt egy fontos személycsere, amikor az alapító, Tony Fernandes - az Air Asia tulajdonosa - átadta a csapatfőnöki tisztet az eddig csak vezérigazgatóként dolgozó, mindössze 35 éves Cyril Abiteboulnak.