Vágólapra másolva!
A McLarentől lehetőséget kapó dán 66 ezredmásodperccel előzte meg a Red Bullt vezető Antonio Felix da Costát.

Hat csapat - a Red Bull, a McLaren, a Lotus, a Sauber, a Toro Rosso és a Caterham - döntött úgy, hogy ezúttal is az év végén, Abu-dzabiban használja ki a lehetőséget a fiatal tehetségek kipróbálására, míg másik hat istálló kivált a sorból, és a 2009 és 2011 közötti kollektív teszt helyett már a szezon közben lebonyolította saját gyakorlását. A Williams, a Marussia és a HRT júliusban, Silverstone-ban, a Ferrari, a Mercedes és a Force India pedig szeptemberben, Magny-Coursban adott lehetőséget a fiatal versenyzőknek.

Az Abu-dzabiban rendezett háromnapos teszt első napján egy McLarennel érték el a legjobb köridőt, a húszéves Kevin Magnussen 1:42.651-gyel zárt. Ez az idő két másodperccel lassabb annál, mint amivel Lewis Hamilton a hétvégén megszerezte pole pozíciót, viszont 1,3 másodperccel gyorsabb Sebastian Vettel leggyorsabb körénél a futamon. Csütörtökön tovább javíthat, mert visszaül az autóba, amelyet a keddi mezőnyből kissé kilógó, 31 éves Gary Paffett is vezetett ma. Ő harmadik lett. A dán Magnussen - akinek édesapja, Jan, több futamon rajthoz állhatott a Forma-1-ben, egyszer a McLarennel is - idén a World Series by Renault (WSR) sorozatban pallérozódott, ott hetedik lett az összetettben.

Pont az említett sorozat negyedik helyezettje, egyben a GP3 bronzérmese, Antonio Felix da Costa férkőzött be a McLarenek közé. A nap során a portugál tette meg a legtöbb kört, s végül mindössze 66 ezredmásodperccel kapott ki Magnussentől. Szerdán még ő vezeti majd a Red Bullt.

A WSR elitkategóriájának, a 3.5 literes géposztálynak a bajnoka, Robin Frijns a Saubernél kapott lehetőséget, és 1:43.775-ös idővel zárta a napot - elmondása szerint egy hiba miatt némi időt benne hagyott a lágy gumin futott körében. A holland nem először vezetett F1-es autót, igaz, a nyáron csak egy két évvel ezelőtti Red Bull-lal bemutatózott Moszkvában. "Nagyon elfáradtam, és rájöttem, hogy jobban kell edzenem" - ismerte el. Főleg a gumikkal volt gondja, mert korábban még nem vezetett Pirellikkel. "A közepes keménységű és a lágy keverék már egy kör után is nehézséget okozott. Úgy éreztem, minél óvatosabban bánok velük, annál rosszabbak" - közölte. A Sauber azonban elégedett volt Frijns teljesítményével, aki csütörtökön a Red Bull volánja mögött tér majd vissza. Őt a tesztpilóta Esteban Gutiérrez váltja a következő két napra, és esélyes, hogy jövőre versenyzői szerződést is kap a csapattól.

Alain Prost fia, a hosszú távú versenyeken induló Nicolas a Lotusszal másfél másodperccel volt lassabb Magnussennél, így csak a Toro Rossót vezető Luiz Raziát és a Caterhamben ülő Giedo van der Gardét előzte meg. Előbbi csütörtökön, utóbbi szerdán még visszaülhet a volán mögé. Kedden egyébként egyedül Razia miatt kellett megszakítani a gyakorlást.

A csapatok csütörtökig maradnak Abu-dzabiban, ahol az aszfalt állapota várhatóan folyamatosan javulni fog, ezért nem elképzelhetetlen, hogy a Forma-1 legjobb hétvégi köridőit is túl fogják szárnyalni a fiatalok. A nagydíjjal ellentétben a tesztet nappal bonyolítják le, nem alkonyatkor.

http://static.origo.hu/s/partners/f1/html/session_2012_27_1.html