Vágólapra másolva!
Mindkét csapat foglalkozik a berendezés fejlesztésével, de valószínűleg egyiknél sem fogják élesben használni a 2012-es szezon hajrájában.

Idén több csapat is kísérletezett olyan találmánnyal, amellyel a leszorítóerő drasztikus megnyirbálása nélkül csökkenthető az autó légellenállása. A Mercedes alkalmazott elsőként ilyen trükköt, a csapat a DRS használatához kötve az első szárny légellenállását is csökkenteni tudja a W03-as modellen, amikor vízszintes állapotban van a hátsó szárny felső terelőlapja.

Az effajta megoldás azonban 2013-tól szabálytalan lesz (azért, hogy ne verjenek el sok pénzt az istállók a kutatásra), ezért a csapatok figyelme az olyan automatikus rendszerek felé fordult, amelyek bizonyos sebesség fölött tehermentesítik a hátsó légterelőt, növelve a végsebességet.

A Lotus és a Mercedes egyaránt hosszabb ideje teszteli saját megoldását a nagydíjak pénteki szabadedzésein, ám a jelek szerint egyikük sem veti be élesben 2012-ben. James Allison, a Lotus technikai igazgatója elismerte, meggyűlt a bajuk az általuk csak "a berendezésnek" nevezett találmánnyal.

"Figyelembe véve, hogy eddig mennyi nehézséggel szembesültünk, úgy vélem, túl nagy optimizmusra vallana, ha élesben is bevetnénk a szezon hátralevő versenyein" - jelentette ki. "Az a tervünk, hogy jobban megértsük, hogyan tudnánk kellően kiszámíthatóvá tenni ahhoz, hogy bevessük versenyen is."

A csapat az Abu-Dzabi Nagydíjat követő fiatal versenyzők tesztjén is kipróbálja a légellenállást csökkentő rendszert. A Mercedesnek nem lesz lehetősége erre, mivel már szeptemberben letudták ezt a tesztet, ezért ők a versenyhétvégén gyakorolnak. Ross Brawn ugyanakkor szintén nem tud konkrétumot mondani arról, hogy mikorra várható a találmány élesben történő bevetése.

Forrás: Mercedes

"Megtartjuk a berendezést, nem veszítünk sokat miatta a pályán tölthető időből, mivel csupán pár kört teszünk meg vele, hogy adatokhoz jussunk" - idézte a Mercedes csapatfőnökét az Autosport.

"Elég trükkös a rendszer, nehéz elérni, hogy összességében javuljon tőle a teljesítmény" - magyarázta. "Az egyik tartozéka a hátsó szárny közepén található, ezért némi teljesítményvesztéssel jár a használata, és azt próbáljuk elérni, hogy cserébe más haszna legyen a berendezésnek. Jelenleg azonban nem nyerünk vele semmit sem."