Vágólapra másolva!
A csapat Koreára beharangozott nagy fejlesztési csomagjának részeként felszerelik az E20-ra azt a spéci kipufogót, amely a szezon során az összes élcsapat autóján megjelent. A dupla DRS bevetését viszont újra elhalasztják.

Azzal, hogy az idei szezontól meghatározott szögben kell kivezetni a kipufogócsövek végét, bezárult a kapu a befújt diffúzorok előtt. A mérnökök azonban továbbra is megpróbálják a kipufogógázok egy részét aerodinamikai célra hasznosítani, amit a Coanda-effektuson alapuló kipufogókkal lehet elérni: a cső alja egy vájatban végződik, és a hozzátapadó gázok innen áramlanak tovább a diffúzor sarkai felé.

A megoldást a Ferrari, a McLaren és a Sauber kezdte alkalmazni, kissé más formában a Red Bull is átvette, a szezon második fele óta pedig a Mercedes is használja. A hétvégi Koreai Nagydíjon már a Lotus autóin is rajta lesz a különleges kipufogó - jelentette be a csapat technikai igazgatója, James Allison.

"Nagy lépést teszünk a Koreára készített fejlesztésekkel, amelyek egy új korszak kezdetét jelentik számunkra" - közölte. "Arra számítunk, hogy működni fognak z újítások, de természetesen mindig nehéz feladat a megfelelő beállítások megtalálása, amikor új alkatrészeket vizsgálunk."

"Amint megláttuk, hogy a Coanda-stílusú kipufogóval mennyit lehet nyerni a jelenlegi verzióhoz képest, egyértelművé vált, hogy muszáj kifejlesztenünk. Részben azért, mert hasznot hoz az idény utolsó negyedére, másrészt azért, hogy tanuljunk róla a következő évre."

A szakember elárulta, már az idei autó bemutatója előtt foglalkoztak a fejlesztéssel, és az sem tántorította el őket tőle, hogy 2011-ben betliztek a nagy innovációnak tartott előrevezetett kipufogóval.

A Lotus idei komoly újítása, a dupla DRS azonban még mindig nincs használható állapotban, és Allison elmondta, hogy egy darabig még nem is lesz. "A rendszer kipróbálása nem volt a legsikeresebb. Nehezebb feladatunk volt vele, mint vártuk, hogy hatékonnyá tegyük a szabadedzések korlátozott keretein belül" - ismerte el. "Nagy az esélye, hogy az Abu Dhabiban rendezett fiatal pilóták tesztjére elvisszük, és megint kipróbáljuk. Ott több időnk lesz fejleszteni."

Az Abu Dhabiban tartott háromnapos teszt után már csak két nagydíjat rendeznek idén. A dupla DRS-t már a júliusi Német Nagydíjon elkezdte tesztelni a Lotus, de élesben egyszer sem merték még bevetni.