Vágólapra másolva!
Monzában nincs hozzá megfelelő szárnyuk, Szingapúrban pedig nincsenek elég hosszú egyenesek.

A Lotus eredetileg már a múlt hétvégi Belga Nagydíjon be szerette volna vetni az általuk csak "Az eszköz" fedőnéven emlegetett dupla DRS-t, amit azonban a pénteki edzésnapon nem tudtak kellő alapossággal letesztelni az eső miatt, és most úgy tűnik, leghamarabb három verseny múlva, Japánban használhatják majd.

"Bár szeretnénk bevetni Monzában, hiszen az olyan pálya, ahol lenne értelme egy ilyen eszköznek, nincs DRS-ünk ahhoz a kis leszorítóerőhöz konfigurálva, amire ott van szükség" - magyarázta a Lotus technikai igazgatója, James Allison. "Úgyhogy ott elvileg sem adott a lehetőség számunkra."

"Szingapúrban sem láthatják majd az autónkon, mert ott meg túl nagy leszorítóerő kell, és nincsenek elég hosszú egyenesek ahhoz, hogy megérje használni. Leghamarabb tehát Szuzukában vetjük be."

A csapatfőnök, Eric Boullier ugyanakkor ígéretet tett rá, hogy a Lotus még sok újdonsággal fog előrukkolni, és nem állítja le az E20 fejlesztését. "Számos érdekes megoldást tartogatunk, melyeket majd a szezon későbbi részében valósítunk meg" - mondta. "A szezonnak ebben a szakaszában a csapat általában már a következő évi autóra kezd koncentrálni. Idén azonban nem, mert az E20-at az utolsó versenyig fejleszteni fogjuk anélkül, hogy az E21 programja csorbát szenvedne emiatt."

Bár az Olasz Nagydíjra nem akart jósolni, Allison reméli, hogy a vártnál gyengébb belgiumi szereplés után a Lotus Monzában visszanyeri a formáját. "Valószínűleg igencsak meleg lesz, és olyankor mi általában jól megyünk" - mutatott rá.