Vágólapra másolva!
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) jövőre nagyságrendekkel több pénzt szedne be a csapatoktól, amit a sport fenntartására és a közlekedésbiztonsági kampányokra fordítanának.

Jelenleg is folynak tárgyalások a Forma-1 következő keretszerződéséről, a Concorde Agreementről, állítólag most az a kérdés van terítéken, hogy az FIA, mint a sport felügyelő szerve, mennyi pénz kapjon a csapatoktól és a Forma-1 jogtulajdonosától. Kiszivárgott információk szerint nevezési díjként az eddiginél sokkal nagyobb összegeket szeretne beszedni, a plusz bevételt pedig a sport fenntartására és a közlekedésbiztonsági kampányokra költenék.

Az Autosport információi szerint a jelenlegi 309 ezer euróról olyannyira megnőne a nevezési díj, hogy egyes élcsapatoknál már többmilliós nagyságrendűre emelkedne. Ebben az árban azonban már az olyan, eddig külön elszámolt szolgáltatások is benne lennének, mint például a Meteo France időjárás-jelentése.

A javaslat szerint az alap nevezési díj 500 ezer euróra emelkedne csapatonként, azonban minden, az előző szezonban megszerzett pont után további 7000 eurót kellene fizetni. Mindez azt jelentené, hogy az élcsapatok akár négy-ötmillió eurót is fizethetnének a mostani 309 ezer helyett 2013-tól. Ha a tavalyi konstruktőri világbajnokság eredményeit vesszük alapul, akkor idén ennyit kellett volna fizetnie a csapatoknak az új rendszer szerint: Red Bull (650 pont) 5,05 millió euró, McLaren (497 pont) 3,979 millió euró, Ferrari (375 pont) 3,125 millió euró, Mercedes (165 pont) 1.655 millió euró, Lotus (73 pont) 1,011 millió euró, Force India (69 pont) 0,983 millió euró, Sauber (44 pont) 0,808 millió euró, Toro Rosso (41 pont) 0,787 millió euró, Williams (5 pont) 0,535 millió euró, Caterham (0 pont) 0,5 millió euró, HRT (0 pont) 0,5 millió euró, Marussia (0 pont) 0,5 millió euró.

Több csapatfőnök már jelezte, szívesen egyeztetne az FIA-val arról, hogy pontosan miért nőnének ilyen drasztikus mértékben a nevezési díjak, és a többletbevételt konkrétan mire tervezik fordítani.