Vágólapra másolva!
A sportfelügyelők alaposan el voltak foglalva a Belga Nagydíj után, de a veszélyes bokszutcai kiengedés miatt végül csak Kovalainent bírságolták meg, Webbert nem. A Schumacher-Vettel szituáció más volt, mint aminek látszott.

Kiderült, hogy miért tűnt veszélyesnek Michael Schumacher és Sebastian Vettel kakaskodása a Belga Nagydíj 19. körében. A TV-képek alapján eredetileg úgy tűnt, honfitársa ellen védekezve Schumacher elfékezte magát a Bus Stop kanyarnál, és a külső íven elfordulva átvágott előtte, hogy bemehessen a bokszba, ezért Vettelnek résen kellett lennie, nehogy összeütközzenek. Az esetet utólag a sportfelügyelők is kivizsgálták, végül azonban nem szabtak ki büntetést Schumacherre - a Red Bullnál ugyanis elismerték, hogy Vettel azért maradt a pálya jobb oldalán, mert szintén a bokszba készült.

"A Red Bull Racing a sportfelügyelőknek úgy nyilatkozott, hogy arra utasították az 1-es rajtszámú autó pilótáját (Vettelt): 'Csinálja az ellenkezőjét annak, amit a 7-es rajtszámú autó pilótája (Schumacher) csinálni fog.' A 1-es rajtszámú autó tehát akkor tett le a bokszkiállásról, amikor a 7-es rajtszámú elindult a bokszbejárat felé" - állt a hivatalos indoklásban.

A Red Bull azért adott ilyen utasítást Vettelnek, mert Schumacher mögött időt vesztett, ezért érdemes lett volna megpróbálkoznia az elévágással - hacsak ellenfele nem áll ki a bokszba, szabaddá téve előtte a pályát. Vettel végül két körrel a Mercedes után cserélt kereket, és Schumacherrel ellentétben újabb bokszkiállás nélkül jutott el a célig a 2. helyen.


A sportfelügyelők nem büntették meg Mark Webbert sem, aki ellen azért kezdeményeztek vizsgálatot, mert a 27. körben lebonyolított kerékcseréjét követően a bokszba érkező Felipe Massa útjába indították el. Webber azt állította, tudott a közeledő Ferrariról, és tekintettel volt rá, amit a felügyelők is bizonyítottnak láttak.

"Megállapították, hogy a 2-es rajtszámú autó pilótája (Webber) tisztában volt a 6-os rajtszámú autó (Massáé) érkezésével, ezért amikor útnak indították, szándékosan jobbra tartott, sőt egy pillanatra elvette a gázt is, hogy a 6-os rajtszámú autó akadálytalanul állhasson be a bokszába" - írták.

Tízezer eurós pénzbírságot szabtak ki viszont a Caterhamre, amiért a 14. körben Narain Karthikeyan elé engedték ki Heikki Kovalainent. Ebben az esetben ütközés is történt, Kovalainen autóján megsérült az orrkúp, de a Caterham nem tagadta a felelősségét. "A csapat elismerte a sportfelügyelőknek, hogy hibás volt a veszélyes elengedésben, ezért elnézést is kért a HRT-től" - szólt az ítélet. "A felügyelők figyelembe vették, hogy a csapat ezzel nem jutott semmilyen előnyhöz."

A 3+1 tagú sportfelügyelői testületnek sok dolga volt a Belga Nagydíj után: Romain Grosjeant a rajtbaleset okozásáért eltiltották a következő versenyről, Pastor Maldonadóra pedig egyszerre két 5 rajthelyes büntetést is kiróttak.