Vágólapra másolva!
Fernando Alonso egy vonat erejéhez hasonlította az első kanyarban kapott ütés nagyságát, a vállát még mindig fájlalja, de komoly sérülése nincs. Örül, hogy a súlyos baleset után pár nappal már Monzában vezethet majd. Felipe Massa egyik legjobb idei versenyét produkálta, még úgy is ötödik tudott lenni, hogy a középső szektorban lassú volt az autója.

Fernando Alonsónak csak pár száz métert tartott a 2012-es Belga Nagydíj a rajtbaleset miatt. "Jól vagyok, leszámítva, hogy a bal vállam kicsit fáj. A baleset után azonnal az orvosi központba mentem, de minden rendben van, a fájdalom csak az ostorcsapás jellegű ütéstől van. Fogalmam sincs, mi történt. Megelőztem a két Saubert, aztán olyan kemény ütést éreztem, mintha egy vonat ütött volna el. Megpróbáltam elmondani a csapatnak a rádión, hogy rendben vagyok, de nem ment" - nyilatkozta a pontversenyben vezető spanyol.

"A képeken látszott, hogy éppen fordultam, ezért az autója akár a kezemet vagy a fejemet is eltalálhatta volna. Szerintem az autóm felső részén minden ripityára tört. Ebben az értelemben nagy mázlim van" - mondta Alonso. "Amíg nem néztem meg a visszajátszást, fogalmam sem volt, mi történt, mert el sem tudtam képzelni, hogy lehetett ekkora a becsapódás, és hogy landolhatott rajtam egy másik autó ennyire gyorsan. Utána láttam, hogy Grosjean Lewisszal koccant."

Alonso sokáig nem is szállt ki az autójából, mert fájt a háta. "Aztán viszont keletkezett az egy kis tűz, és odasiettek a poroltókkal, ezért úgy döntöttem, inkább mégis kipattanok a pilótafülkéből, mert a füstben nem igazán kaptam levegőt" - árulta el.

"Nem haragszom Grosjeanra, biztos, hogy nem szándékosan tette, én csak rosszkor voltam rossz helyen. Inkább azt gondolom, hogy néhány versenyzőnek kevesebb kockázatot kellene vállalnia a rajtoknál, ez a tendencia jelenleg már a junior formula szériáknál is látható" - folytatta. "A dobogó elérhető lett volna, különösen, ha azt nézzük, amit Felipe (Massa) bemutatott a pályán. Ma nagy árat fizettünk a balszerencséért, a szerencse most tartozik nekünk."

"Vesztettünk egy kicsit az előnyünkből Vettellel, Webberrel és Räikkönennel szemben, de semmit sem vesztettünk Hamiltonhoz képest, aki a McLaren mai tempója alapján a legveszélyesebb riválisunk."Alonso Maldonado rajtján is csodálkozott."Meglepett, hogy nekünk még világított a piros lámpa, de ő máris a harmadik-második hely környékén járt. Egyértelmű volt, hogy kiugrott a rajtnál."

Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke szerint már a kisebb formulaautós szériákban is oda kellene figyelni a pályán mutatott viselkedésre. "Szerintem a legfontosabb, hogy figyeljük a versenyzők viselkedését. Ennek már a Forma-1 előtti bajnokságokban el kellene kezdődnie. Gyakran látjuk a kisebb szériákban, hogy a versenyzők túl agresszívak, és akkor is megpróbálnak valamit, ha az majdnem lehetetlen. Fontos nagyon szigorúnak lennünk velük attól kezdve, hogy elkezdenek versenyezni, és akkor felkészültebben érkeznének a Forma-1-be. "

Forrás: Ferrari

Felipe Massa viszont csapattársával ellentétben jó verseny futott, az ötödik hellyel igen elégedett volt."Ez egy jó verseny volt. A rajtnál sikerült megelőznöm mindkét Red Bullt, de aztán teljesen balra kellett húzódnom, hogy elkerüljem az összegabalyodó autókat, köztük Fernandóét is, és ezzel szinte mindent elvesztettem, amit az első métereken nyertem" - nyilatkozta.

"A mai napra is igaz volt, hogy szenvedtem a középső szektorban, de az elsőben és a harmadikban nagyon gyors voltam" - tette hozzá a brazil. "Nem tudom, hogy ez a verseny változtat-e valamit a jövőmmel kapcsolatban, ugyanakkor nagyon elégedett vagyok, éppen annyira, amennyire tegnap csalódott voltam. Ezen a pályán mindig nagyon jól mentem. Most megyünk Monzába, a hazai versenyünkre. Az a pálya mindentől különbözik, ezért nehéz megjósolni, hogy mi lesz ott a csapatok sorrendje."