Vágólapra másolva!
Mivel a Belga Nagydíj első napján nem tudták tesztelni "az eszközt", a szombati gyakorláson már fel sem szerelik az autókra.

A Lotus éles körülmények között minden bizonnyal a Belga Nagydíjon sem veti be a dupla DRS-t, miután a zuhogó esőben zajló pénteki szabadedzéseken nem tudták kiértékelni a teljesítményét. A csapat Hockenheimben és a Hungaroringen is tesztelte az eszközt, Belgiumba pedig abban a reményben utaztak, hogy versenykörülmények között is felszerelhetik az autóra. Ez azért lett volna fontos, mert a rendkívül gyors spái pályán jobban érvényesülhetett volna az előnye.

Közvetlenül a második szabadedzés vége után Romain Grosjean még úgy nyilatkozott, a szombat délelőtti gyakorlást követően döntenek majd a dupla DRS bevetéséről. "Azt hiszem, a mérnököknek kell meghozniuk a döntést - nekem igazából mindegy, hogy használjuk-e, vagy sem" - nyilatkozta a francia, aki eddig nem tesztelhette a dupla DRS-t, az előző két versenyhétvégén ugyanis csak Räikkönen autójára szerelték fel azt. "Remélhetőleg az autónk a fejlesztés nélkül is jól teljesít, és könnyen megoldást találunk a helyzetre."

Később kiderült, hogy a Lotus a szombati edzést sem várja meg, már pénteken kiszerelik az autókból a James Allison által nemes egyszerűséggel csak "az eszköznek" nevezett újítást. "Az eső miatt nem vizsgálhattuk meg, hogyan működik a versenyre jósolt időjárási körülmények között. Mivel az óvatossággal jobb eredményeket érhetünk el, a holnapi harmadik szabadedzést a hagyományos aerodinamikai csomaggal fogjuk teljesíteni. Nem fogjuk az utolsó, értékes edzésbe belesűríteni azt a munkát, amit péntekre terveztünk" - nyilatkozta a technikai igazgató.

A Lotus valószínűleg a jövő hétvégi Olasz Nagydíjon is megkísérli a dupla DRS bevetését, Monza ugyanis a versenynaptár leggyorsabb pályája. Grosjean reméli, hogy akkor már valóban tesztelheti a szerkezetet. "Reméltem, hogy végre én is kipróbálhassam a híres "eszközt", de azt hiszem, erre még várnom kell" - mondta csalódottan.