Vágólapra másolva!
Megszabadulnak a Mercedes innovációjától, mert attól tartanak, hogy költekezési versenyt indít el. A Lotus azért tovább dolgozik a sajátján.

A csapatok műszaki igazgatóiból álló Technikai Munkacsoport (TWG) úgy döntött, 2013-tól egy szabálymódosítás révén betiltja a dupla DRS-t.

A Mercedestől eredő koncepció lényege, hogy a DRS felcsapódását a hátsó szárny légellenállásának csökkentése mellett egy másodlagos célra is felhasználják. A Mercedes a hátsó véglapok felől kis csöveken át előrevezette a levegőt, ahol egyszersmind az első szárny légellenállását is csökkenteni tudja vele, korrigálva a balanszot.

A megoldást a többiek megtámadták a Kínai Nagydíj hétvégéjén, a sportfelügyelők azonban szabályosnak minősítették, ezért a Mercedes azóta is használhatja. Ám a rivális csapatok attól tartanak, hogy ha nekik is ki kell fejleszteniük egy hasonlót, az költekezési versenyt indíthat el, ezért a TWG legutóbbi ülésén inkább megszavazták a rendszer betiltását. Bár a Mercedes nem értett egyet velük, nem tudta megakadályozni ezt.

Közben a Lotus is készített egy DDRS-t, amely hasonló elven működik, de nem az első szárnnyal, hanem a diffúzor felső peremével van összekötve. Ezt - miután a hockenheimi és hungaroringi szabadedzéseken tesztelték - várhatóan a nyári szünetet követő első versenyen, Spában vetik be először, s a csapat technikai igazgatója, James Allison elárulta, hogy a 2013-ban hatályba lépő tilalom ellenére sem állítják le a fejlesztését.

"Igen, valóban lesznek szabálymódosítások, amelyek tiltják majd a dupla DRS használatát" - mondta. "De addig is van mit kiaknázni belőle. Még csak a húszfordulós szezon felénél tartunk. A vége távol van, úgyhogy bőven megéri foglalkozni ezzel."

A Lotust irányító Eric Boullier a Magyar Nagydíj hétvégéjén azt mondta, a csapat DDRS-e "tűrhetően" működik. "Azt hiszem, még van vele munkánk, de a következő versenyek egyikétől kezdve mindkét autónkra felszereljük" - jelentette ki.

A Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn egyébként még a szezon korábbi részében azt mondta, a rendszer kifejezetten olcsó. "Mindenki az óriási költségekről beszél, pedig ilyesmiről szó sincs" - mondta. "Most már mindenki tudja, hogy csak néhány szénszálas cső kell hozzá az autó hossza mentén, és az utca embere is tisztában van vele, hogy ezek mindössze néhányezer fontba kerülnek - egyáltalán nem milliókba."