Vágólapra másolva!
Kimi Räikkönen szerint a Hungaroringen lehetetlen volt előzni, a sok rajongónak örült, de nem sokra ment velük. A második rajkockából induló csapattársa azért vesztett egy pozíciót vele szemben, és azért nem támadhatta Lewis Hamiltont a verseny végén, mert Michael Schumacher a kék zászlók ellenére sem engedte el időben. A csapatfőnök szerint a kettős győzelem elérhető közelségben volt.

Az ötödik helyről rajtoló Kimi Räikkönen a rajtnál ugyan vesztett egy pozíciót, de a Lotus remek versenytempójának köszönhetően az utolsó etapban már a győzelemért harcolt Lewis Hamiltonnal. "Kár, hogy végül nem tudtunk győzni, de ez egy jó eredmény a csapat számára, tovább fogjuk nyomni a gázt, hogy megtegyük az utolsó lépést. Nem volt túl rossz a rajtom, de aztán problémám akadt a KERS-emmel, csak az 50 százalékát tudtam használni, és végül Fernando (Alonso) megelőzött. Amikor újra működésre bírtuk pár kör alatt, akkor meg beragadtam a forgalomba, ez egy kissé frusztráló volt" - nyilatkozta.

"De amikor szabaddá vált előttünk a pálya, akkor fel tudtunk gyorsulni, és úgy tűnt, előrébb jöhetünk pár helyet az utolsó kerékcseréknél." A bokszkiállása után Räikkönen pont csapattársa mellé ért vissza a pályára, de egy kemény manőverrel, hideg gumikon is maga mögött tudta tartani őt az egyes kanyarban. "Mondta a csapat, hogy nagyon szoros lehet Romainnal (Grosjean), de végül rendben volt. A bokszból kifelé a vonal után még öt méteren keresztül be volt kapcsolva a sebességhatárolóm, azt gondoltam, nem végeztem túl jó munkát, de szerencsére elég lett a különbség. Egymás mellett voltunk a kanyarban, onnantól kezdve azonban már könnyen meg tudtam tartani a pozíciómat."

Arra a kérdésre, hogy nem frusztrált-e a sok második helye miatt, így felelt: "Már túl régóta vagyok ebben a bizniszben ahhoz, hogy túlságosan idegeskedjem a dolgokon." Amikor pedig arról kérdezték, örült-e annak, hogy sok szurkolója látogatott ki a Hungaroringre, így válaszolt: "Remek volt hallani a kurjongató és kiabáló rajongókat, de ettől sajnos nem lettünk gyorsabbak."

Forrás: Farkas Péter [origo]

Az utolsó etapban öt körrel frissebb gumijaival hamar utolérte Hamiltont, de előzésre már nem futotta az erejéből. "Sikerült utolérni Lewist (Hamilton), előzni azonban végül lehetetlennek bizonyult" - ismerte el. "Az egyenes nem elég hosszú, hogy DRS-sel előzzünk, ráadásul az utolsó kanyar kijáratánál (Hamilton) mindig elhúzott. Az lett volna az egyetlen esélyem, ha elkopnak a gumijai, de ez nem történt meg. Talán kellett volna még 20 kör, és akkor összejön."

Romain Grosjean a második rajtkockából indulva nagyot csatázott a rajt után Sebastian Vettellel, de megtartotta a helyét, majd az utolsó kerékcseréjéig szorosan üldözte Hamiltont. Végül csak a második kerékcseréjével esett vissza harmadiknak. "Ez jó eredmény a csapatnak, de hogy őszinte legyek, kicsit csalódott vagyok. Jót csatáztunk Lewisszal az első helyért, végig az első két etapban, de aztán beragadtam Michael (Schumacher) mögé, aki nem vette figyelembe, hogy kék zászlókat lengetnek neki. Ez 1,5 másodpercembe került. Emiatt vesztettem egy helyet Kimivel szemben, és emiatt nem volt esélyem a győzelemért harcolni."

A francia versenyző feltűnően sokszor csúszott le a pályáról, amikor közelről üldözte Hamiltont. "Nagyon nehéz itt előzni: mindig, amikor megközelítettem valakit, vesztettem a tapadásából az az első tengelyen, ami lehetetlenné tette az előzést. Érzed, ahogy csúszik a gumi, elveszti a tapadást, aztán egyre jobban csúszik, és csak még rosszabb lesz. Ráadásul az első kerékcserém egy katasztrófa volt."

Forrás: Farkas Péter [origo]

Grosjean így emlékezett arra a pillanatra, amikor elvesztette a második helyet: "Közel voltunk egymáshoz Kimivel, de megtette, amit meg kellett tennie, hogy maga mögött tartson. Ugyanaz volt, mint Sebastiannal az első körben, csak most ő (Räikkönen) volt a belső íven."

Eric Boullier, a Lotus csapatfőnöke mosolyogva nyilatkozott a verseny után. "Amikor a két autónk egymás mellett volt, elállt a lélegzetem is. Kellemes probléma volt, be kell vallanom, mert mindkét versenyzőnk dobogós helyen küzdött" - mondta. Szerinte kifizetődött, hogy most nagyobb figyelmet fordítottak az időmérőre, mint korábban. "Eredményes volt az új hozzáállásunk az időmérőhöz. Jobb helyről indultunk ezen a hétvégén, éa sok körön keresztül üldöztök a vezető autót. Egy másfajta pályán, ami lehetőséget ad az előzésre, szerintem nyertünk volna."

Az [origo] F1hírek kérdésére Boullier elárulta, hogy még az utolsó körökben is előzésre bíztatták Räikkönent, nem pedig arra, hogy a második hely megtartására koncentráljon. "Persze, hogy azt mondtuk neki, nyomja a gázt. Ez végülis a Forma-1, nem? Arra vártunk, hogy Lewis autóján a gumik veszítsenek a teljesítményükből. Igyekeznünk kellett, nyomás alatt kellett tartanunk őt, hogy képesek legyünk megelőzni."

"A második hely nem frusztráló, sőt ellenkezőleg, önbizalmat merítünk belőle" - folytatta. "Egy más pályán Romain meg tudta volna előzni Lewist az első etapban, Kimi pedig a másodikban, így kettős győzelmet arathattunk volna."

Boullier elmondta: még nem biztos, hogy az új dupla DRS-üket, amelyet második alkalommal próbáltak ki a pénteki szabadedzésen, bevetik majd a következő versenyen Spában. Persze jó eséllyel fel fogják szerelni a versenyre, mert az állítható hátsó szárnyra épülő rendszer pont a következő két helyszínen jelenhetne nagy előnyt, hiszen Spában és Monzában hosszú egyenesek vannak. Amikor arról érdeklődtünk, hogy melegben megvan-e még az előnyük a gumikoptatás terén, Boullier azt mondta: "Ilyen körülmények között nincs. Most mindenki ugyanúgy használta el a gumikat."