Vágólapra másolva!
A finn az [origo] F1hírek-nek a Hungaroringen elismerte, hogy a Lotus kormányozhatósága még mindig nem felel meg teljesen az igényeinek, de azt mondta, ezzel nem veszít értékes tizedmásodperceket. Alapvetően elégedett az idényével.

Kimi Räikkönen a visszatérése óta küszködik a Lotus kormányszervójával, ami a hírek szerint komoly feszültséget is okozott a csapaton belül, mert az egyik monacói szabadedzésen mindössze két kör után vezethetetlennek minősítette az új fejlesztésű változatot. Az istállónál rossz néven vették ezt, s a Lotus egyik tagja június közepén azt mondta, "már hat nyalókát" adtak a finnek, akit az elégedetlenkedése miatt úgy kezelnek, akár egy gyereket.

Az [origo] F1hírek kérdésére, hogy azóta sikerült-e dűlőre jutnia a kormányszervóval, Räikkönen a Hungaroringen azt felelte: "Nem igazán van értelme beszélni erről, mert bármit mondunk, azt felfújják, és sztorit kerekítenek belőle. Ahogy azonban mindig hajtogattam, a kormányszervó nem volt tökéletes, és még mindig nem az."

"A szezon elejéhez képest sokat fejlődött, de még van vele munka bőven. Lehet vele versenyezni, nem arról van szó, hogy hirtelen egy vagy akár fél másodperccel gyorsabb lennék, ha sikerülne pontosan olyanná tenni, mint amilyennek szeretném."

"Az viszont tény, hogy még mindig lehetne jobb, van mit csiszolni rajta. Már vezettem jobbakkal. Nem a legkönnyebb feladat rendbe tenni, de előbb-utóbb remélhetőleg eljutunk oda, hogy teljesen meg fog felelni a várakozásainknak."

Bár négyszer állt a dobogón - ennél többször csak a világbajnokságot vezető Fernando Alonso jutott fel rá -, s időnként, ahogy a múlt vasárnapi Német Nagydíjon is, a tempója nem maradt el az élmezőnyétől, Räikkönennek győznie még nem sikerült. Pedig a szezon elő felében sokan a Lotust tartották a legjobb autónak a rajtrácson.

"Nem nyertünk vele egy versenyt sem, tehát nem győztes autó" - mutatott rá Räikkönen. "Jó csomagunk van, de eddig különféle okokból nem hoztuk ki belőle a maximumot minden körülmények között, az összes versenyen. Ez azonban kizárólag rajtunk múlik, és összességében így is meglehetősen elégedett vagyok, még ha az ember mindig többre is vágyik."

"A győzelem egyelőre nem jött össze, de remélhetőleg sikerülni fog még az idén. Ami persze nem könnyű. Minden téren folyamatosan próbálunk fejlődni, aztán meglátjuk, ez mire lesz elég a szezon második félidejében."

Räikkönen esélyeit a Német Nagydíjon az csorbította, hogy az időmérőn szenvedve csak a 10. rajthelyet tudta megszerezni, és időbe telt, amíg a versenyen előreverekedte magát. Mégsem hiszi, hogy a Lotus gyenge pontja általában is az edzéstempója lenne.

"A múlt hétvégén alapvetően csak az esőben nem voltunk gyorsak valamilyen okból, emiatt kerültünk kedvezőtlen helyzetbe" - mondta. "Silverstone-ban vizes pályán is jó volt az autónk, csak a hockenheimi időmérőn nem, aminek talán a beállításokban kell keresni az okát."