Vágólapra másolva!
Fernando Alonso versenymérnöke szerint az előző pályákon gyors volt az autójuk, ezért valószínű, hogy az azok ötvözetének számító Hockenheimringen is erős teljesítményt nyújt majd a csapat.

A Ferrari vergődve kezdte a 2012-es idényt, már az is sikernek számított náluk, ha valamelyik versenyzőjük eljutott az időmérő harmadik fordulójáig, illetve a futamon szereztek néhány pontot. A csapat azonban néhány verseny után összeszedte magát, a bajnokság európai szakaszától kezdve Fernando Alonso rendszeresen támadhatott a győzelemért: a kétszeres világbajnok a májusi Spanyol Nagydíj óta csupán egyszer, Kanadában nem állhatott dobogóra, pedig ott is sokáig az élen haladt. Jelenleg két győzelemnél jár és 13 pontos előnnyel vezeti a tabellát.

Versenymérnöke, az olasz Andrea Stella szerint korábban nagy bátorságra vallott volna a Ferraritól, ha ilyen helyzetről álmodnak a szezon feléhez közeledve. "Az idény elején hatalmas optimizmust igényelt volna erre számítani. De ebben a sportágban nagyon gyorsan változhat a felállás, mi pedig végig pozitív hozzáállással dolgoztunk. A jelenlegi helyzet ennek a szemléletnek és a kemény munkának az eredménye" - közölte Stella a csapat honlapjának adott interjúban. "A fejlődésünk egy része a gumik jobb megértéséből származik. Az abroncsok kemény próbatételt jelentenek idén, csakúgy, mint az aerodinamika optimalizálása."

"Mindazonáltal egy nem műszaki jellegű kihívás is van egész évben, mégpedig abból eredően, hogy sok autó teljesítménye borzasztóan közel van egymáshoz."

Forrás: Ferrari

A mérnök optimistán várja a hétvégi Német Nagydíjat, méghozzá a valenciai és a silverstone-i verseny alapján. Előbbit Alonso a középmezőnyből rajtolva megnyerte, utóbbin második lett, miután négy körrel a cél előtt megelőzte őt Mark Webber. "Az autónk jó volt Valenciában és Silverstone-ban is, s mivel Hockenheim ötvözi a valenciai lassú és a silverstone-i gyors kanyarokat, arra számítok, hogy a Ferrari ütőképes lesz Németországban" - mondta Stella.

Az F2012-es hiányosságaiból többet orvosoltak a csapat szakemberei, a relatíve alacsony végsebességgel azonban látszólag továbbra sem tudnak mit kezdeni. Hockenheimben nincs kitüntetett szerepe a végsebességnek, de azért itt is található egy hosszabb egyenes, ahol sebezhetővé válhat a Ferrari. Stella elismerte, hogy ebből a szempontból van még teendőjük. "A nagy csúcssebesség a leszorítóerő rovására megy, és ha végsebességben elmaradunk a többiektől, az részben azért van, mert az autónk jól teljesít a leszorítóerő terén. Ugyanakkor igyekszünk fejlődni ebből a szempontból is" - mondta.

Hozzátette, hogy egyre jobban értik egymást Alonsóval. "Fontos, hogy tudjuk, mit kíván a versenyző, mi kell ahhoz, hogy gyors legyen. Ezen a téren javultunk az elmúlt két és fél évben, amióta együtt dolgozunk Fernandóval. Jelenleg jól állnak a dolgok, reméljük, ez így is marad."