Vágólapra másolva!
A Marussia hétfőn közleményben erősítette meg, hogy két vizsgálat is lezajlott a két héttel ezelőtti incidens kapcsán.

A lefolytatott vizsgálat során a Marussiánál meggyőződtek róla, hogy nem műszaki hiba okozta Maria de Villota tesztelés közben történt balesetét az angliai Duxfordban. A 32 éves nő két héttel ezelőtt járt szerencsétlenül, amikor az autója az első ellenőrző körről visszatérőben hirtelen újra felgyorsult, és egy teherautó platójának ütközött.

De Villota életveszélyes fejsérüléseket szenvedett, több műtétet is kellett végezni rajta, s a jobb szemét végül nem sikerült megmenteniük az orvosoknak. Az intenzív osztályt mostanra elhagyhatta, és hazatérhetett Spanyolországba.

A Marussia a baleset után azonnal belső vizsgálatot indított, hogy utánajárjon, nem műszaki hiba állt-e a háttérben. "Az akkor rendelkezésünkre álló összes adatot és egyéb információt megvizsgálva a csapat egyértelműen meggyőződött róla, hogy az autóval nem volt gond, és az érintett kasztninak megadta a zöld jelzést a nagydíjhétvégén való részvételhez" - áll egy hétfőn kiadott közleményben.

Hozzátették, hogy ezután egy további, még alaposabb vizsgálatot is lefolytattak, valamint egy független törvényszéki vizsgálat is lezajlott Duxfordban, illetve az istálló főhadiszállásán, Banburyben. Ezek az eredetihez hasonló eredménnyel zárultak.

"A belső nyomozás során kizártuk annak a lehetőségét, hogy az autó szerepet játszhatott a balesetben" - mondta a Marussia főnöke, John Booth. "Ez a folyamat elkerülhetetlen volt ahhoz, hogy megértsük a történtek okait. A vizsgálat lezárult, így mostantól ismét a legfontosabbra, vagyis Maria egészségére koncentrálhatunk."

A Marussia nem hozta nyilvánosságra, hogy pontosan mi vezetett a balesethez, de a Racecar Engineering című szaklap még aznap előállt egy elmélettel. "Tapasztalatlan versenyzők gyakran járnak így" - írták. "Ahogy lelassítanak, hogy megállítsák az autót, vagy kis sebességgel kanyarodjanak (például a garázsba), elveszik a gázt, és hagyják leesni a fordulatszámot. Az ECU (az elektronikus vezérlőegység) észleli ezt, ezért 50%-os állásba kapcsolja a motor fojtószelepét, miközben a váltó még egyesben van. Ez pontosan ilyen hirtelen gyorsulást okoz."