Társoldalunk:

Mostantól így nem szabad leszorítani

2012.07.12. 17:15

Kiderült, hogy a Brit Nagydíjat megelőzően az FIA tisztázta a féktávok előtti védekezés eddig homályos értelmezésű szabályait. Igazi módosításról azonban nincs szó.

A Bahreini Nagydíj után heves vitákat váltott ki, hogy Nico Rosberg keményen védekezett először Lewis Hamilton, majd Fernando Alonso ellen, az egyenesben leszorítva őket az aszfaltozott bukótérbe.

A dühös Alonso a versenyt követően arra célozgatott, hogy az ellenfele kis híján megölte őt. A sportfelügyelők azonban nem találták vétkesnek Rosberget, és részletesen meg is indokolták, hogy miért nem: az érvelésük arra épült, hogy ő kezdett előbb kifelé húzódni, és ezt egyenletes ütemben, egyenes vonalban tette, hirtelen irányváltás nélkül. Sőt a három héttel későbbi Spanyol Nagydíj versenyzői eligazításán, ahol újra felmerült a téma, végül Hamiltont marasztalták el, mert úgy előzte meg a Mercedest, hogy közben mind a négy kerekével lement a pályáról.

Ugyanakkor továbbra sem volt egyértelmű, hogy egy védekezési manőver mikor minősül leszorításnak, pedig ez idén, amikor az előzések jelentős részét az egyenesben, a DRS segítségével hajtják végre, nem mellékes kérdés. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyigazgatója, Charlie Whiting ezért a Brit Nagydíj előtt a csapatokhoz eljuttatott levélben tisztázta a szabályok értelmezését.

Forrás: Red Bull

"Az egyenesben védekezve, a féktáv előtt a versenyző a pálya teljes szélességét használhatja az első irányváltása során, feltéve, hogy az előzésével próbálkozó autó jelentős része még nincs az övé mellett" - áll az Autosport által megszerzett levélben. "Eközben a védekező versenyző nem hagyhatja el a pályát nyomós ok nélkül."

Whiting a félreértések elkerülése végett kitért arra is, hogy mi számít "jelentős résznek." Azt írta, "ha az előzéssel próbálkozó autó első vezetőszárnyának bármilyen kis része az elöl haladó autó hátsó kereke mellett van, azt úgy értelmezzük, hogy jelentős részben odaért mellé."

Ez nem hoz változást az eddigiekhez képest, hanem csak az értelmezés egyértelműsítését jelenti. Rosberg ebben az olvasatban sem követett volna el vétséget Bahreinben, mert amikor megkezdte az irányváltást, Alonso illetve Hamilton autója még nem volt az övé mellett.


Idén már tisztázták egyszer a védekezés szabályait, amikor megszabták, hogy az egyenesben megengedett egyetlen irányváltása után az elöl haladó versenyző csak akkor húzódhat vissza az ideális (külső) ívre a következő kanyarhoz, ha kívül legalább egy autónyi helyet hagy maga mellett.

KAPCSOLÓDÓ CIKK