Vágólapra másolva!
Az FIA határidőt egyelőre nem szabott, de az újraaszfaltozást már nem sokáig lehet halogatni. Igaz, Gyulay Zsolt szerint nem is toldozott-foldozott burkolat a legfőbb probléma a pályával.

A Magyar Nagydíjat megelőző szokásos évenkénti inspekció során a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyigazgatója, Charlie Whiting nem kifogásolta a pálya állapotát, de célzott rá, hogy az aszfalt "öregedőben van", mondta a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója.

"Ez volt a legfőbb téma, valamint apróságok a rázókövekkel és a festéssel kapcsolatban, de megjött a licensz, minden teljesen rendben van" - válaszolta az [origo] F1hírek kérdésére Gyulay Zsolt egy keddi sajtótájékoztató után. Whiting ezúttal nem kérte jelentősebb módosítások elvégzését a Hungaroringen, bár a célegyenesre ráfordító, a gyenge tapadás miatt régóta problematikusnak számító kanyart néhány héttel ezelőtt újraaszfaltozták, és a fehér csíkokat az egész pályán új, csúszásgátló festékkel vitték fel újra. Valójában "nem a festék minősége volt a probléma, hanem az, hogy az évek alatt mindig ráfestettek" - mondta Gyulay. "Ezért a festéseket most le kellett marni. Ez időigényes feladat volt."

Szerinte Whiting "aranyosan csak annyit mondott, hogy öregszik a pálya", de Gyulay hozzátette, hogy ő már nem a pálya hosszában eltérő korú és minőségű aszfaltot tartja a Hungaroring legfőbb problémájának. "A főépület beázik, és kevés az iroda. Rá lehetne húzni még egy szintet. A lelátórendszerek borzasztó állapotban vannak, mert régiek" - mondta. A célegyenes melletti új, nemzetiszínű Gold 5 lelátó már modernebb szerkezettel készült, Gyulay azonban úgy véli, a jövőben másféle tribünt lenne érdemes építeni.

Forrás: Farkas Péter [origo]

"Ha egyszer átalakításra kerül a pálya, épp olyan lelátót kellene csinálni, mint Barcelonában: stadionszerűt" - magyarázta. "Egyrészt a hangfogás miatt, másrészt a kommentátor-állások kedvéért. Az újraaszfaltozás csak ötödleges fontosságú. Az 5-600 millió forintból megoldható lenne, nem azon múlik a szerződéshosszabbítás." Gyulay az [origo] F1hírek-nek hangsúlyozta ugyanakkor, hogy bár az FIA erre határidőt egyelőre nem szabott meg, "két-három éven belül" elkerülhetetlen lesz a burkolat cseréje.

A pálya alatti parkolóba a Bruce Willis stábja által épített paravánnal kapcsolatban kijelentette: még nem bontják le, mert a forgatás nem ér véget a Magyar Nagydíjig, azt viszont cáfolta, hogy éppen a versenyhétvége alatt rendszeresen használt helikopterleszálló helyét foglalná el. "A Paddock Club és a sajtó parkolója van ott. Csak egy kerítést raktunk kijjebb, a területet kibővítettük, de ez már egy régi terv volt. Kicsit át kellett rajzolni, hogy a Paddock Clubba érkezők, a VIP-vendégek és a sajtóvendégek hol állhatnak meg" - árulta el. "A paraván kicsit vissza lesz bontva, és le lesz kordonozva."

A múlt hétvégi Brit Nagydíjon a szokatlanul heves esőzés miatt káosz alakult ki, a füves parkolók jelentős része használhatatlanná vált, ezért a pálya menedzsmentje arra kérte a belépővel rendelkező nézőket, hogy szombaton lehetőleg ne látogassanak a ki a helyszínre. Noha jórészt a Hungaroring környékén is a gazdák által a hétvégére bérbe adott földeken lehet megállni, Gyulay megjegyezte, hogy "százezer autónak nem lehet csinálni aszfaltos parkolót." Hozzátette: "Mi úgy gondoljuk, hogy mindenre fel vagyunk készülve."

Szeretik a Hungaroringet

Elavult létesítményei dacára, főként a közeli Budapest hangulatának köszönhetően a mogyoródi pálya a csapatok legkedveltebb célpontjai közé tartozik. Az idei Magyar Nagydíj turisztikai szempontból jobbnak ígérkezik a tavalyinál, mert várhatóan több külföldi fog érkezni a versenyre.

"A jegyeladások ebben a pillanatban a tavalyi nívón állnak, vagy egy picit jobban" - mondta Gerstl Péter, a belépők értékesítését végző Ostermann Forma-1 Kft. ügyvezető-igazgatója. "Sajnos a magyarországi eladások elég gyengék, viszont a külföldiek 40-45 százalékkal magasabbak, mint egy évvel ezelőtt, tehát ennyivel több turistát várunk a Forma-1 három napjára." A hazai nézők számára egy új, kedvezményes konstrukcióval próbálják megkönnyíteni a jegyvásárlást, Gerstl ugyanakkor elmondta, hogy a kifejezetten a magyar közönségnek fenntartott Klub Tribünre már a belépők 80 százaléka elkelt, ezért ott teltház lesz. Üdülési csekkel többé nem lehet fizetni - pedig a Hungaroringnek ebből tavaly 60 millió forintnyi árbevétele származott -, és egyelőre SZÉP Kártyával sem, de tárgyalnak róla, hogy jövőre legyen rá lehetőség.

Forrás: Farkas Péter [origo]
Gerstl Péter és Gyulay Zsolt

A helyszínre kilátogató nézők szórakoztatása érdekében a pálya mellé új, állandó LED-falakat telepítettek. "Ezek nemcsak az F1-es verseny idejére kerülnek kihelyezésre, hanem egész évben a ringen maradnak, így más események is tudják majd őket használni" - mondta Gyulay. "Pontosan olyanok, mint amilyenek a Wembley Stadionban is vannak." Szabó László Zsolt, az MTVA vezérigazgató-helyettese elárulta, hogy a Magyar Nagydíjra a társaság 70 fős stábot delegál, jóllehet, ennek egyharmada a helyszínre saját közvetítőkocsival érkező külföldi tévéket szolgálja majd ki. Az MTV a hétvégén külön stúdiót telepít a Hungaroringre, és a Gold Tribünön lesz egy üvegkalitkája is. "Minden várakozást felülmúl futamok nézettsége, a tévében 8-900 ezer ember követi figyelemmel, és többszázezren hallgatják a rádióban őket" - mondta Szabó László Zsolt.

Gerstl, aki egyébként eddig is az Ostermann Kft. többségi tulajdonosa volt, Gyulayval együtt vette át a nemrég váratlanul elhunyt Frank Tamás szerepét. Gyulay úgy vélte, Frank halála miatt a Hungaroring menedzsmentjében nincs szükség további változásokra. "Azt a barátságot, ami Tamás és (Bernie) Ecclestone között volt, senki nem tudja pótolni, de nem hiszem, hogy ez kihat majd a Magyar Nagydíjra" - jelentette ki az [origo] F1hírek-nek. "Szerintem, ha a Hungaroring korrektül teljesíti a szerződésbeli kötelezettségeit, fizeti a jogdíjat, normálisan megrendezi a versenyt, esetleg majd felújítjuk a pályát, akkor minden rendben lesz."

A Magyar Nagydíj jelenlegi szerződése 2016-ig érvényes, a hosszabbításról idén még valószínűleg nem kezdenek el tárgyalni.