Vágólapra másolva!
A kedden a Marussia tesztjén balesetet szenvedett Maria de Villotának eltört a koponyája, és megvakult a jobb szemére. Jelenleg kritikus, de stabil állapotban van.

Mint arról kedden részletesen beszámoltunk, a versenyzőnő a kedd délelőtti egyenesfutási teszten belerohant a csapat egyik kamionjába. A Marussia istálló kétnapos tesztet tervezett a vasárnapi Brit Nagydíj előtt, Villota számára ez lett volna az első gyakorlás a csapatnál. A baleset a kelet-angliai duxfordi repülőtéren történt, a 32 éves tesztpilótanő bemelegítő körének végén ütközött össze a versenyautó-szállító járművel. Életveszélyes sérülésekkel szállították az egyik cambridge-i kórházba, de délutánra már magához tért. Kedd délutántól szerda reggelig folyamatosan a műtőben volt, ahol az arc- és fejsérülését kezelték.

Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy mi okozta a balesetet, a legvalószínűbb, hogy a rajtokhoz fejlesztett lefulladásgátló rendszer lépett valamiért működésbe, és automatikusan 50 százalékosra nyitotta a fojtószelepet, ezért kezdett hirtelen gyorsulásba a 800 lóerő körüli versenyautó Villota alatt.

A Marussia csapat délután közleményben jelentette be, hogy Villota a jobb szemére megvakult, állapota pedig továbbra is kritikus, de stabil.

"Hálásak vagyunk azért az orvosi ellátásért, amelyet Maria kapott, a családja köszönetet mond a neurológiai és plasztikai sebészcsoportnak. Azonban nagy szomorúsággal be kell jelentenem, hogy a sérülések miatt, amelyeket elszenvedett, Maria elvesztette a jobb szemét - jelentette be a Marussia honlapján John Booth csapatfőnök. "Maria egészsége és a családjának hogyléte továbbra is prioritást élvez nálunk. A családja is a kórházban van, mindent megteszünk, hogy támogassuk őket."

"Mindenkitől türelmet kérünk, aki új híreket vár Maria állapotáról. További információkkal akkor szolgálunk, ha ez lesz a megfelelő lépés, a családjára való tekintettel" - folytatta Booth.

"A balesettel kapcsolatban nagyon átfogó vizsgálatba kezdtünk, hogy kiderítsük, mi történt, a munka jelenleg is zajlik" - áll a sajtóközlemény végén.

A 32 éves versenyezőnő nem számít tapasztalatlannak, hiszen korábban indult a WTCC-ben és a Superleague Formulában is, előzőleg pedig évekig a spanyol F3-ban vett részt. Tavaly augusztusban egy 2009-es évjáratú Forma-1-es Renault-t is vezethetett Paul Ricard-ban. Nem titkolta, hogy tartalékpilóta szeretne lenni. A Marussia az idén márciusban szerződtette le. Édesapja, Emilio szintén F1-es versenyző volt, 1977-ben két nagydíjon állt rajthoz egy McLarennel.

A Forma-1 szabályai szerint a szezon közben is megengedett egyenesfutási teszteken az autókat aerodinamikai méréseket és rendszerellenőrzéseket végezve csak egyenes vonalban üzemeltetik nagy sebességgel, ezért egyáltalán nem számítanak veszélyesnek.