Vágólapra másolva!
Helmut Marko szerint óriási különbségek vannak a Pirelli idei gumikeverékei között, ezért nehéz eltalálni a beállításokat. Pastor Maldonado azonban állítólag jobban érti az abroncsok viselkedését, mint tavaly.

A istállók többsége továbbra sem tud megbékélni az idei Pirellikkel, még mindig nem sikerült teljesen megérteniük a gumik viselkedését. Az élcsapatokkal is rendszeresen előfordul, hogy a vártnál nagyobb gumikopás miatt veszítenek pozíciókat a futamokon. A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko úgy véli, nem véletlen, hogy idén ekkora szerepet kaptak a gumik: szerinte az olasz gyártó "parancsot kapott, hogy tegye izgalmasabbá a Forma-1-et."

"Normál esetben fokozatosan kopnak a gumik, a Pirelli jelenlegi keverékei azonban az egyik körben még működnek, a következőben viszont teljesen elhasználódnak" - nyilatkozta a motorline.cc-nek, majd hozzátette, akkora különbségek vannak az eltérő összetételű gumik között, hogy nehéz eltalálni a megfelelő beállításokat.

"Azt hiszem, Malajziában történt meg Mark Webberrel, hogy két fokozattal meredekebbre állítottuk az első szárnyát, miközben a kemény keverékű gumikon körözött. Nem sokat változtattunk, de hirtelen 1,2 másodperccel gyorsabbak lettünk" - magyarázta. "Azt gondoltuk: 'Hoppá, nagyszerű lett az autónk!' Utána azonban feltettük a lágy gumikat, és egyszerre nyolc tizedet lassultunk."

Forrás: AFP/Dimitar Dilkoff

"Ez azt eredményezi, hogy az egyszerűbb tervezésű autók könnyebben megtalálják azt az intervallumot, amelyben a legjobban működnek a különböző keverékek" - jelentette ki.

Az idei Spanyol Nagydíj győztese, Pastor Maldonado azonban nem panaszkodik. "Szerintem nekem sikerült jól megértenem a gumikat" - mondta a Williams versenyzője. "Sokkal jobban, mint tavaly. Bár az idei szezonra megváltoztatták őket, remekül ráéreztem a működésükre."

Maldonado szerint ez is hozzájárult ahhoz, hogy a Williams idén sokkal jobban szerepel, mint 2011-ben. Maldonado és Bruno Senna rendszerint pontszerző helyeken autóznak, a venezuelai Valenciában is könnyen dobogóra állhatott volna, ha az utolsó előtti körben nem ütközik Lewis Hamiltonnal. Elárulta, a mérnökök mellett ő is nagy hangsúlyt fektetett a gumik megértésére.

"Pontosan tudom, mit kell tennem, ha vigyázni akarok a gumikra, és hogyan kell versenyeznem ahhoz, hogy megnöveljem az élettartamukat" - nyilatkozta. "Bár mindig van hová fejlődnöm, szerintem most jól tudok együtt dolgozni az autóval és a gumikkal."