Vágólapra másolva!
A Red Bull csapatfőnöke hangsúlyozta, muszáj mielőbb tisztázni a DRS és a KERS használatára vonatkozó előírásokat abban az esetben, ha az autó olyan helyre ér, ahol kötelező lassítani. Christian Horner azt mondja, már született egy megállapodás erről. 

Vita robbant ki arról, hogy Michael Schumacher szabálytalan volt-e, amikor a valenciai futamon bekapcsolta a DRS-t a sárga zászlók hatálya alá tartozó szakaszon. A sárga zászlók veszélyes helyzetre figyelmeztetnek, ezért ha meglengetik őket a pályabírók, a versenyzőknek kötelező lassítaniuk. A Red Bull éppen emiatt kért vizsgálatot az FIA sportfelügyelőitől Schumacher ellen, mert úgy gondolták, az előzést segítő rendszer használatával egyértelműen megszegte az előírásokat.

A háromtagú testület azonban úgy ítélte meg, hogy bár Schumacher valóban aktiválta a DRS-t az első sárga zászló melletti elhaladás után, a zászló nehezen látható helyen volt, valamint Mercedesében sem gyulladt fel az erre figyelmeztető lámpa, és miután eljutott a körülbelül kétszáz méterrel távolabb lévő dupla sárga zászlós szakaszhoz - amely Lewis Hamilton kilökött autójára és az eltávolításán dolgozó pályabírókra figyelmeztetett -, azonnal lelassított és kikapcsolta a DRS-t. A telemetriát tanulmányozva végül úgy döntöttek a sportfelügyelők, hogy nem büntetik meg a németet, mivel a felcsapott hátsó szárny ellenére is 3 tizeddel lassabb volt abban a szektorban, mint Mark Webber kikapcsolt DRS-szel.

Charlie Whiting versenyigazgató elmagyarázta, hogy az önmagában még nem vétség, ha valaki nyitott hátsó szárnnyal megy a sárga zászlóknál. "Nem ez a döntő" - idézte őt az Auto Motor und Sport. "Nincs olyan szabály, ami előírja, hogy a hátsó szárnynak nyitottnak vagy zártnak kell lennie sárga zászlóknál. Kizárólag az számít, hogy a versenyző az adott szakaszon lassított-e, vagy sem. Schumacher jelentősen csökkentette a tempóját az előző körhöz képest."

A Red Bull a Mercedes pilótáját közelről követő Webberre hivatkozva nyújtotta be a panaszt. Christian Horner csapatfőnök fontosnak tartja, hogy a további hasonló kétes esetek elkerülés végett mielőbb egyértelművé tegyék a szabályokat. Szerinte ezt már megtették, de úgy tűnik, tévedett.

"Úgy gondolom, lényeges a csapatok számára, hogy tisztázzuk a helyzetet Silverstone-ig (a következő versenyig)" - jelentette ki a Servus TV-ben. "Volt már egy megbeszélés, ahol elhangzott, hogy a DRS-t és a KERS-t nem szabad sárga zászlók hatálya alatt használni. Mi éppen emiatt szóltunk Marknak, hogy ne kapcsolja be a DRS-t, ezért meglepődtem, hogy Michael mégis megtette."

A csapat azért volt különösen bosszús, mert a barcelonai versenyen Sebastian Vettelre - illetve a ferraris Felipe Massára - bokszutcán áthajtásos büntetést róttak ki hasonló vétségért. Whiting ugyanakkor közölte, hogy az a két eset különbözött Schumacherétől. "Mindkettejük DRS-e nyitva maradt a teljes sárga zászlós szakaszon, és nem lassítottak le eléggé" - mondta. "Schumachert a bokszból is figyelmeztették lassításra a 'slow down' (lassíts le!) kifejezéssel. Vettel és Massa esetében nem tapasztaltunk hasonlót Barcelonában."