Vágólapra másolva!
A finnt az az utóbbi időben többször támadták a hozzáállása miatt, a Lotusnál azonban úgy vélik, nincs mit szégyellnie a visszatérése óta.

Kimi Räikkönen elhivatottságát egyesek már azelőtt megkérdőjelezték, hogy kétéves szünet után rajthoz állt első nagydíján a Lotusszal. Az aggodalom kezdetben alaptalannak bizonyult: a visszatérése biztatóan kezdődött, s úgy tűnt, Räikkönen a kihagyás ellenére gyorsan belerázódott a ritmusba. Az elmúlt hetekben mégis újra flegmasággal vádolták, főleg azt követően, hogy a Monacói szabadedzésen egyetlen kör után visszatért a garázsba, vezethetetlennek minősítetve az autóját az új kormányszervóval, amit kifejezetten számára fejlesztett ki a Lotus.

Ezután felvetődött, hogy az eset megronthatta Räikkönen és az istálló viszonyát. A Speed Week a múlt héten a Lotus egyik meg nem nevezett tagját idézte, aki azt mondta, a csapatnál úgy bánnak Räikkönennel, mint egy gyerekkel, és már hat kormányszervót készítettek neki, de többet nem fognak.

Ráadásul az utóbbi három versenyen a finn csak 21 pontot gyűjtött, míg tapasztalatlanabb csapattársa, Romain Grosjean - aki legutóbb, Montrealban 2. lett - 30-at. A Lotus főnöke, Eric Boullier azonban védelmébe vette Räikkönent, azt állítva, hogy hosszú időbe telik, amíg a versenyző és a csapat egymásra hangolódnak.

"Két új pilótával vágtunk neki az évnek, és mindenkinek megvan a saját vezetési stílusa" - mondta az Autosportnak. "Ez csupán a tanulási folyamat része. Az olyan csapatok, mint a McLaren, a Red Bull és a Ferrari, már jól ismert pilótapárossal dolgoznak."

"Nekünk viszont két új versenyzőnk van, s közülük az egyik majdnem teljesen újonc volt. Kimi esetében pedig egy kis időre volt szükségünk, amíg alkalmazkodtunk hozzá. Meg kellett értenünk a vezetési stílusát, és össze kellett csiszolódnunk, hogy a lehető leghatékonyabban dolgozzunk együtt."

Bár idén már öt különböző csapat nyert nagydíjat, a Lotus annak ellenére nincs köztük, hogy az E20-ast sokan mezőny legjobb autójának tartják. Boullier mégis hangsúlyozta, hogy a csapat - amely Montrealban átvette a konstruktőri 3. helyet a Ferraritól - nem frusztrált emiatt.

"Szerintem büszkék lehetünk arra, amit eddig elértünk, csak dicsérni tudom a főhadiszállásunkon és mindenhol máshol dolgozó srácokat" - mondta. "Semmi okunk bosszúsnak lenni - idén új ciklust kezdtünk új versenyzőkkel, és tisztában voltunk vele, hogy nem nyújthatunk tökéletes teljesítményt már a legelső futamtól kezdve. Mindig fejlődni kell."

"Az autónk egy kicsit hátrébbról indult, mint a többieké, ezért időre volt szükségünk, amíg a csomagunkat rendesen működésre bírtuk. És az különben is örömteli, hogy sokat várnak tőlünk."