Vágólapra másolva!
A franciának bevált az egykiállásos taktika a Kanadai Nagydíjon, bár sokáig azt sem tudta, mi zajlik előtte a pályán.

Romain Grosjeant meglepetésként érte, hogy a Kanadai Nagydíjon egykiállásos stratégiájának köszönhetően megszerezte pályafutása második dobogós helyezését. Egészen az utolsó körökig arra számított ugyanis, hogy legjobb esetben is a negyedik helyen végezhet, de Sebastian Vettel és Fernando Alonso gumiproblémáit kihasználva végül második lett.

"Úgy döntöttünk, megpróbáljuk az egykiállásos taktikát, aztán meglátjuk, mi történik a futamon. Kérdéses volt, hogy a szuperlágy gumikkal vágok-e neki a versenynek, hiszen a Q2-ben és a Q3-ban már használtam őket" - magyarázta a futam után.

A taktika kifizetődött, Grosjean kímélni tudta a gumikat, így a futam végén sokkal gyorsabb volt a szintén egy kerékcserét tervező Alonsónál és Vettelnél. A németnek végül ki kellett állnia friss szuperlágy gumikért, a Ferrari pedig annyira lelassult, hogy Grosjean négy körrel a leintés előtt könnyedén megelőzte. A futam után elárulta, az autóban ülve nem tudta követni az eseményeket.

Forrás: Lotus

"Amikor feltettük a lágy gumikat, azt sem tudtam, mi történik előttem a pályán" - mondta. "Nico Rosberg és Mark Webber volt előttem, velük harcoltam, és elég keményen hajtottam. Tudtam, hogy csak egyszer fogok kiállni, és amikor Mark a bokszba hajtott, még mindig viszonylag jó állapotban voltak az abroncsaim."

"Nem is sejtettem, hogy a harmadik helyen állok, de aztán láttam, hogy Fernando lelassul, és feljöttem a második helyre. A verseny vége elég őrült volt - a negyedik vagy az ötödik helyben gondolkoztam, de végig gyorsak tudtunk maradni" - tette hozzá.

Csapattársa, a szintén egy kiállás mellett döntő Kimi Räikkönen a nyolcadik helyen fejezte be a futamot. A kettős pontszerzéssel a Lotus megelőzte a Ferrarit a konstruktőrök bajnokságában, s így jelenleg a harmadik helyen áll.