Vágólapra másolva!
A Forma-1-es autójuk kíméletesen bánik a gumikkal, ez azonban hátrány, ha hűvösebb időjárási körülmények között kell üzemi hőfokra melegíteni az abroncsokat.

A Lotus az idény eleje óta erősnek érzi a F1-es versenyautóját, annak ellenére, hogy nem tartoznak azon öt csapat közé, amely már nyert idén futamot. Kimi Räikkönent és Romain Grosjeant több balszerencsés tényező, illetve egyéni hiba hátráltatta, így ketten együtt összesen 86 szerzett ponttal állnak. A Ferrarinak ugyanennyi, a McLarennek huszonkettővel, a Red Bullnak hatvannal több pontja van.

Feltűnő, hogy a csapat a forróságban rendezett bahreini versenyen szerepelt legjobban, ahol Räikkönen második, Grosjean harmadik lett, hűvösebb időjárási körülmények között azonban nem jutottak el a dobogóig. Ugyanez történt Monacóban is, ahol Grosjean már a rajt után kiesett egy baleset miatt, Räikkönen pedig alig tudott életet lehelni a gumijaiba, még a szuperlágy keverékbe is, amelyeknek elméletileg a legkönnyebb az üzemi hőfok elérése. A finn végül csak a kilencedik helyen ért célba.

A Lotus csapatfőnöke, Eric Boullier elismerte, hogy az E20-as modell kíméletesen bánik a Pirellikkel, aminek hátulütői megmutatkoznak a hűvösebb időjárásban. "Amikor tudjuk, hogy a gumik erősen fognak kopni, olyan autót akarunk tervezni, amely nem terheli annyira a gumikat" - mondta az Autosportnak. "Egy ilyen autó részben erősség, másrészt viszont gyengeség, amikor csökken a hőmérséklet."

"Aggasztó volt látni, hogy az autónk tempója romlott a (monacói) futamon. Ennek nagymértékben köze volt az időjárási viszonyokhoz."

A Lotus általában arra épít a versenyeken, hogy vetélytársainál jobban tud vigyázni a gumikra. Ez a hozzáállás vélhetően kamatozni fog számukra a melegebb nyári futamokon.