Vágólapra másolva!
Az esélyesnek kikiáltott Lotus csak két pontot szerzett Monacóban, de Kimi Räikkönen szerint a többi pályán ismét erősek lesznek. Romain Grosjean versenye idén már harmadszor ért véget az első körök egyikében.

A Monacói Nagydíj előtt sokan úgy gondolták, hogy az egyre jobb formát mutató Lotus lehet a verseny legnagyobb esélyese, Romain Grosjean ráadásul a szabadedzéseken is nagyon gyors volt. A csapat ennek ellenére csak két pontot szerzett Kimi Räikkönen kilencedik helyének köszönhetően, miután Grosjean már a rajtnál kiesett.

A negyedik helyről induló francia a rajt után nekiütközött Michael Schumacher Mercedesének, s miután megpördült, Kamui Kobajasi is eltalálta a Lotust. "Nehezen indultam el a rajtnál, és úgy tűnt, hogy előttem Lewis (Hamilton) sem kapta el túl jól a rajtot. Fernando (Alonso) behúzódott mellé, ezért két autó is mellettem volt a belső íven, majd sajnos Michael is mellém került kívülről" - magyarázta a futam után. "Egyszerűen nem volt elég hely, és száz méter után hirtelen a forgalommal szemben találtam magam."

Grosjean azért lehet különösen csalódott, mert ez már a harmadik alkalom volt az idén, hogy jó helyről rajtolva már az első körökben kiesett - ez történt Ausztráliában és Malajziában is.

Räikkönen sem volt elégedett a kilencedik helyével, de úgy érzi, többet nem lehetett volna kihozni a mai versenyből. "Nem rajtoltam túl jó helyről, és a futam közben is nehézségeim támadtak" - magyarázta a finn, akit Nico Hülkenberg azért tudott megelőzni, mert előtte Sergio Pérez rendkívül rossz ütemben húzódott be a bokszutcába, és ez megtorpanásra késztette Räikkönent. A Sauber versenyzőjét meg is büntették az incidens miatt.

A gyengébb monacói eredmény ellenére Räikkönen úgy véli, a Lotusnak egyelőre felesleges aggódnia. "Egy verseny nem változtatja meg azt a tényt, hogy eddig minden pályán elég erősek voltunk - a hétvége elején még itt is. Ez a pálya teljesen más, mint a többi, ezért nem hiszem, hogy túlságosan aggódnunk kellene amiatt, hogy nem ez volt a legjobb hétvégénk" - jelentette ki.

A Lotus technikai igazgatója, James Allison szerint Räikkönen a gyorsan elhasználódó Pirellik miatt sem tudott jó tempót diktálni, ráadásul a tervezettnél több kört kellett megtennie a szuperlágy gumikon. "Kimi nem tudott versenyképes tempót diktálni, miután 10-15 kör után elkoptak az abroncsai. Az első szett szuperlágy gumin tovább kint maradtunk, mint terveztük, mert a többiekhez hasonlóan az esőre vártunk" - nyilatkozta.