Vágólapra másolva!
Bár hibázott a legjobb körében, elismerte, hogy a monacói időmérőn folyamatosan szenvedett a gumik üzemi hőfokra melegítésével. A Lotus csalódott.

A Forma-1-es mezőny nagy része egyetértett a szabadedzések után abban, hogy a Lotus autói erősen teljesítenek Monacóban, Jenson Button például egyenesen őket tekintette a pole pozíció esélyeseinek. Az időmérőn azonban nem volt nyoma a csapat erejének, hiszen bár Romain Grosjean és Kimi Räikkönen is beverekedte magát a Q3-ba, ott megállt a tudományuk, és az 5., illetve 8. időt érték el (Michael Schumacher hátrébb sorolása miatt Grosjean vasárnap a negyedik helyről rajtolhat).

Alan Permane, a Lotus vezető versenymérnöke elismerte, hogy többre számítottak. "Az autónk csütörtöki, illetve ma délelőtti tempója alapján jobbat vártunk" - mondta. "Azt hittük, reális eséllyel harcolhatunk az első rajtsorért. Keserű pirulát kell lenyelnünk, amiért nem így történt. Itt közismerten nehéz előzni a szűk és kanyargós pálya miatt."

A pilóták közül Grosjean szenvedett kevésbé, de a döntő körben gyenge részidőt ment a középső szektorban, ezért nem tudott beleszólni a legjobb helyekért folyó küzdelembe. "Úgy vélem, elérhető közelségben volt a pole pozíció. A 4. hely nem egészen az, ahol lenni akarunk" - nyilatkozta a francia. "Kiváló kört futottam a Q3 első részében, de később nem tudtam javítani a második szett gumin."

Forrás: Lotus

Räikkönennek az is necces volt, hogy eljusson a Q3-ig. Neki már a Q1-ben fel kellett raknia egy szett szuperlágy abroncsot, és eleve hátrányban volt azután, hogy csütörtökön szinte nem is gyakorolt száraz pályán, mivel az első tréninget kihagyta a kormányszervóval kapcsolatos problémák miatt.

"Természetesen nem repesünk az örömtől a mai időmérő után. Az első edzés kezdete óta kis lemaradásban vagyunk és igyekszünk felzárkózni. Az autó rendben van, de ma a legfőbb baj a gumik munkára bírása volt. Nehéz volt felmelegíteni őket üzemi hőfokra. A legjobb körömben gyorsabb lehettem volna, azonban hibáztam az uszoda környékén. Kár, de nem lehet mindig mindent tökéletesen csinálni" - mondta a finn.

A vezető versenymérnök elmondása szerint Räikkönen még a szuperlágy keverékkel is tapasztalta a problémát, noha az aszfalt hőmérséklete egész délután meghaladta a 40 Celsius fokot.