Vágólapra másolva!
Az első Forma-1-es győzelmét megszerző venezuelai elmondta, csapata kiemelten fontosnak tartotta az autó tervezésénél, hogy az megfelelően bánjon az érzékeny Pirellikkel. Maldonado a GP2-höz hasonlította az F1 idei küzdelmét.

Váratlanul megszakadt a Williams közel nyolc éven át tartó győzelem nélküli böjtje, amikor a pole pozícióból rajtoló Pastor Maldonado múlt vasárnap megnyerte a Spanyol Nagydíjat. Az előzmények alapján erre nem igazán lehetett számítani, hiszen a Williams tavaly mindössze öt pontot gyűjtött, s noha az év elejére javult a teljesítményük, a dobogót nem ostromolták eddig.

Maldonado már a hétvégén leszögezte, a sikeres szereplésben döntő szerepet játszott, hogy csapata ráérzett a gumikkal való bánásmódra, ami egyértelműen a szezon legnehezebb feladata. Ennek bizonyítéka, hogy a rajt után a 2. helyre visszaeső venezuelai pilóta Fernando Alonsóval együtt el tudott húzni a mezőnytől a futam elején, majd később az egyik kerékcsere kihasználásával megelőzte, s végül a leintésig maga mögött tartotta a Ferrarit - részben annak köszönhetően, hogy a Williams gyorsabb volt a bokszból kivezető körben, illetve a táv végéig kevésbé fogytak el róla a gumik.

"Erős a gumik kopása, és tudni kell bánni velük. Ez része a versenyzésnek, mindenki számára ugyanolyanok a feltételek" - magyarázta Maldonado a Williams grove-i gyárában tartott rendezvényen. "Jelenleg igazán jól működnek a Pirellik az autónkon. Kopnak, de ez mindenkinél így van. Foglalkoztunk a gumikkal, köréjük építettük és fejlesztettük az autót. Nagyon jól megértettük, hogy miképp kell kezelni az abroncsokat, a versenyzőknek hogyan kell vezetnie rajta, illetve hogy a mérnököknek miképp kell beállítani az autót."

Forrás: Williams

Mint Maldonado elmondta, a Williams fejlődéséhez az is hozzájárult, hogy "sok dolgon változtattak a gyárban, például a pályákra való felkészülésen", azonban "még nem a Williamsé a leggyorsabb autó."

Az év öt nagydíján öt csapat versenyzői nyertek, ami arra vezethető vissza, hogy látszólag egyik alakulat sem értette meg teljesen a gumik viselkedését. Emiatt egyre hangosabban a kritikák is, mivel egyes vélemények szerint a versenyzés "lottóvá" alakult át, ugyanis nagyrészt eltűntek a csapatok közti különbségek, ráadásul a pilóták sokszor nem nyomhatják teljes erőből a gázt, mert akkor szétgyilkolnák a gumikat. Maldonado nem bánkódik emiatt.

"A bajnokság olyanná vált, mint a GP2-ben, ahol a versenyzők jelenthetik a különbséget, ugyanakkor a csapatoknak is van módjuk, hogy dolgozzanak a stratégián és az autón. Unalmas, ha mindig ugyanaz az autó nyer. A mostani szezon viszont sokkal kiélezettebb" - mondta.

Forrás: AFP

Maldonado győzelme negatív megvilágításba helyezte Bruno Senna hétvégi teljesítményét, aki rögtön a kvalifikáció első fordulójában kipottyant, aztán a futamon kiesett, miután Michael Schumacher hátulról belerohant az autójába. Noha a Spanyol Nagydíj előtt Senna még előrébb állt a tabellán, mint Maldonado, a fordulat következtében olyan hírek jelentek meg, melyek szerint a brazilt leváltják a szabadedzéseken rendszeresen vezetési lehetőséget kapó fiatal tesztpilótára, Valtteri Bottasra.

A Williams résztulajdonosa, Toto Wolff határozottan cáfolta ezt az állítást. "Senkit sem fogunk lecserélni. Két versenyzővel állunk szerződésben, és mindkettejüket a lehető legnagyobb mértékben támogatjuk. Alapos döntés után választottuk ki Brunót és Pastort, velük képzeljük el a folytatást" - jelentette ki az Autosportnak.