Vágólapra másolva!
A Lotus egy harmadik és egy negyedik hellyel távozik Barcelonából, amit elfogadtak volna a hétvége előtt. Kimi Räikkönen ugyanakkor úgy érezte a futam után, hogy el tudta volna kapni Maldonadót és Alonsót, ha kicsit hosszabb a verseny.

A dobogós helyen végző Kimi Räikkönen a verseny első felében nem tudta tartani Pastor Maldonado és Fernando Alonso tempóját, az utolsó szett gumival viszont gyorsan közelített hozzájuk, arra azonban már nem volt ideje, hogy utol is érje őket. "Nagyon jól rajtoltam, volt esélyem előzni a külső íven, de nem volt elég a sebességem hozzá, és ötödik fokozatban véletlenül megnyomtam a fordulatszámszabályzó gombját" - nyilatkozta.

"Rendben volt az első etapom, de nem voltam olyan gyors, hogy tarthassam a lépést az előttem haladókkal. Kicseréltük a gumikat, és utána minden jónak tűnt, de addigra már túl messze voltunk. A végén még szükségünk lett volna pár körre, akkor harcolhattunk volna a győzelemért. Nem vagyunk túl messze tőle, és eddig jó lépéseket tettünk a helyes irányba, az autó mindenhol erősnek tűnik." - fejezte be a 2007-es világbajnok.

Romain Grosjeannak nehezebb versenye volt, mivel a rajt után letört egy darab az első szárnyából. "Ma hűvösebb volt, ami nem feküdt nekünk annyira. Ennek ellenére nagyon elégedett vagyok a negyedik helyemmel, különösen, ha figyelembe vesszük azt, hogy tegnap ki kellett hagynom a harmadik szabadedzést" - nyilatkozta a francia versenyző.

Forrás: Lotus

"A verseny kezdete nehéz volt számomra, mert a sérült első szárnnyal nem tudtam eléggé munkára fogni az első gumikat, de aztán végrehajtottunk pár változtatást, és a verseny végén már szárnyalt az autóm. Szerintem ma jó döntéseket hoztunk: ha felajánlották volna nekünk a hétvége előtt, hogy a harmadik és a negyedik helyen végezhetünk, elfogadtuk volna."

Forrás: Lotus

A Renault motorokért felelős Ricardo Penteado a futam után elárulta, hogy nem csak a sérült első szárnnyal kellett Grosjeannak megbirkóznia, hanem a motor szivárgó pneumatikus rendszerével is. "Pénteken, a szabadedzések után új motorokat építettünk be, minden rendben ment. Hatékonyan menedzseltük az autók üzemanyag-fogyasztását a versenyen, de Romainén volt egy kis motorlevegő-fogyasztás a középső etapban" - nyilatkozta.