Vágólapra másolva!
A Mercedes vezérigazgatója szerint a Mercedes nem fontolgatja a kiszállást, de sürgeti a Forma-1 tulajdonosát, a CVC-t, hogy mielőbb egyezzenek meg az új keretszerződés feltételeiről. Nick Fry csalódott lenne, ha nem nyernének több futamot idén.

A Mercedes vezérigazgatója, Nick Fry szerint a Forma-1 is rosszul járhat, ha nem sikerül mielőbb megegyezniük az új Concorde Agreement feltételeiről. Az élcsapatok közül egyedül ők nem írták még alá a 2013-ban érvénybe lépő, a Forma-1 kereskedelmi jogait szabályozó keretszerződést. A németek nem elégedettek a szerződésben kínált feltételekkel, ők ugyanis - a Ferrarival, a Red Bull-lal és a McLarennel ellentétben - nem kapnának helyet az F1 új igazgatótanácsában, miután a sport részvényeit a szingapúri tőzsdére bocsátják.

Az utóbbi időben olyan hírek is felröppentek, hogy a Mercedes jogi úton, az európai versenyjogi törvényekre hivatkozva próbál kedvezőbb feltételeket elérni, a The Times pedig az F1-es project eltörlését is felvetette. Bár Fry ezt egyértelműen cáfolta, szerinte a sport többségi tulajdonosa, a CVC Capital Partners érdeke is, hogy minél előbb rendeződjön az ügy.

"Ha a CVC tőzsdére akarja vinni az F1-et, elég gyorsan meg kell oldaniuk ezt a problémát - nekik talán nagyobb szükségük van erre, mint nekünk" - nyilatkozta az Autosportnak Fry, aki szerint az F1 piaci értéke jelentősen csökken, ha a Mercedes nem írja alá a szerződést. "A tárgyalások folyamatban vannak, de lassabban haladunk, mint szeretném."

A Mercedes hosszú távú terveit alátámasztja, hogy a közelmúltban két új szponzorral - az amerikai Starwood Hotelsszel és a svájci IWC óragyártó céggel - is szerződést kötöttek. "A terveink egyértelműek: a Mercedes-Benz a Forma-1-ben akar maradni" - erősítette meg Fry. "Úgy gondolom, az F1-nek is szüksége van a Mercedesre. A világ húsz legnagyobb márkája közé tartozunk, és három csapatnak szállítunk motort. Olyan márkákkal van kapcsolatunk, mint a Starwood Hotels - egy hatalmas amerikai cég, amely nagyon komolyan veszi az üzleti döntéseket."

"Az F1 sokkal szegényebb lenne a Mercedes nélkül" - folytatta. "Teljesen biztos vagyok benne, hogy ha a CVC el akarja adni az F1 egy részét, kisebb hasznuk származna belőle, ha a Mercedes nem lenne a mezőny tagja."

A németek a szezon előtt a futamgyőzelmet célozták meg, ezt rögtön a harmadik versenyen sikerült is elérniük, amikor Nico Rosberg diadalmaskodott a Kínai Nagydíjon. Fry azonban nem elégszik meg ennyivel, szerinte a csapat további sikerekre lehet képes. "Nagyon keményen kell küzdenünk érte, de rendkívül csalódott lennék, ha idén már nem nyernénk több futamot" - mondta. "Az idény elejétől kezdve gyors az autónk, és értjük is, hogy miért. Egy ilyen gyors autóval mindig jó esélyünk van."

"Úgy gondolom, nálunk dolgozik az F1 legtehetségesebb mérnöki gárdája. Ross Brawn vezetése alatt, Bob (Bell), Geoff (Willis), Aldo (Costa) és John Owen segítségével nagyon erős csapattá váltunk" - jelentette ki a vezérigazgató. "Azt hiszem, már olyan helyzetben vagyunk, hogy kijelenthetjük: folyamatosan egyre sikeresebbé válhatunk."