Vágólapra másolva!
A kiscsapatok is újításokkal várják a Spanyol Nagydíjat, de míg a HRT nagyszabású fejlesztési csomagot próbál majd ki pénteken, a Caterhamnél már elhalasztották az új kipufogó felszerelését.  

A hétvégi Spanyol Nagydíjra az összes csapatnál fejlesztésekkel készülnek, idén először alakítják át nagyobb mértékben az autókat. A verseny helyszíne, a zömmel lendületes kanyarokból álló barcelonai pálya hatékony aerodinamikát követel meg, ezért elsősorban a légáramlatok javítása és a leszorítóerő növelése számít fontosnak.

A mezőny hátsó részén sem tétlenkednek, a sereghajtó HRT is újításokat vet be a hétvégén. A spanyol kiscsapat új első és hátsó légterelőt készített, valamint átalakította a padlólemezt. A módosított alkatrészeket Pedro de la Rosa próbálhatja ki először a pénteki edzésnapon, csapattársa, Narain Karthikeyan autójára a tervek szerint szombaton rakják fel őket, ha addigra elkészülnek a neki szánt elemek.

"Folyamatosan közelebb férkőztünk a pole pozíciós időhöz, és az a célunk, hogy folytassuk a trendet. Minden futamon el kell intéznünk, hogy egy kicsit gyorsabbak legyünk, mint az előzőn" - mondta de la Rosa.

A Marussia és a Caterham szintén több fejlesztéssel készül - igaz, a Caterham úgy döntött, a múlt heti mugellói teszten kipróbált kipufogót egyelőre hanyagolják. "Néhány elem működött, néhány pedig nem. A kipufogó nem vált be, nem úgy működött, ahogy vártuk. Semmit sem javított a teljesítményünkön" - közölte a csapat pilótája, Heikki Kovalainen az Autosporttal. "Dolgozunk rajta, hogy rájöjjünk, miért alakult így."

A Caterhamnek az új hátsó szárny tulajdonságai sem tetszettek Mugellóban, azt mégis bevetik Barcelonában. Kovalainen azzal indokolta ezt, hogy a két pálya eltérő jellegű, ezért lehet, hogy a szárny Barcelonában jól fog működni .