Vágólapra másolva!
A csapat részéről Nick Fry kijelentette, hogy bár nem tisztük megítélni, milyen felfogásban kellene gyártani a Forma-1-es gumikat, annak mindenképpen örülnek, hogy Michael Schumachernek határozott, bíráló véleménye van a kérdésben.

Tavaly óta jelentősen megnőtt a gumik szerepe a Forma-1-ben, mert az új beszállítót, a Pirellit kevésbé tartós abroncsok készítésére kérték fel, hogy a gyorsabb gumikopás izgalmasabb versenyekhez és változatosabb stratégiákhoz vezessen. Ez megvalósult, hiszen a Bridgestone korszakában megszokott egy-két kerékcserés futamokat gyakran több kerékcsere váltotta fel, és a gumik váratlan tapadásvesztése is sok előzést tett lehetővé.

A mérleg másik serpenyőjében viszont ott vannak a bírálatok, melyek szerint a végeredményben túlságosan döntő szerep jut az abroncsoknak, és a kímélésük érdekében a versenyzőknek gyakran mérsékelt tempót kell diktálniuk. Michael Schumacher az előző verseny után, Bahreinben pont emiatt borult ki, kifogásolva, hogy szinte mindig úgy kell vezetnie, mintha a pályán tartózkodna a Safety Car, a héten pedig hímestojásokhoz hasonlította a Pirelliket.

A nyilatkozatai lavinát indítottak el, több Forma-1-es szereplő is megszólalt az ügyben. Egyes versenyzők egyetértettek a hétszeres világbajnok kritikáival, mások viszont hangsúlyozták, hogy izgalmasabbá vált a sportág, és mindenki számára egyformák a feltételek.

A Mercedes GP vezérigazgatója, Nick Fry egy sajtótájékoztatón védelmébe vette Schumachert. "A csapatunknak nincs baja azzal, ha az egyik versenyzőnek határozott véleménye van valamiről, míg a másik másképp látja a dolgot" - mondta Fry. "Támogatjuk Michaelt, amiért ennyire határozott álláspontot képvisel. Véleménye nem tükrözi más pilóták véleményét, de mindenképpen jogos és intelligens a meglátása."

"Szerintem ez egy konstruktív vita, és úgy gondolom, a Forma-1 számára eldöntendő kérdés, hogy olyanok legyenek a gumik, mint jelenleg, vagy olyanok, mint régebben, amikor végig teljes erővel lehetett nyomni a gázt" - tette hozzá. "Úgy vélem, a kérdést a csapatoknak és a szervezőknek kell megválaszolniuk."

A McLarent irányító Martin Whitmarsh megérti Schumacher bosszúságát, de szerinte nem a Pirellit kell bírálni a helyzet miatt. "A gumik kétségtelenül nagy kihívást jelentenek a Forma-1-ben, és hozzájárultak a látványosság növeléséhez. Ugyanakkor az sem kétséges, hogy egy versenyző panaszkodni fog a gumikra egy rosszul sikerült futam után" - nyilatkozta a Sky Sportsnak. "Mindazonáltal, ha a Pirelli strapabíró abroncsokat gyártana, és nem kellene vesződnie velük a csapatoknak és a versenyzőknek, biztos vagyok benne, hogy a nézők kritizálnák a gumikat a látványosság elmaradása miatt."