Vágólapra másolva!
A pálya nem hasonlít azokhoz, ahol a nagydíjakat rendezik, és egy teszt egyébként sem elég semmire.

A versenyzőket megosztja, hogy a gyors, keskeny Mugello megfelel-e a Forma-1 modern elvárásainak, egyes csapatoknál viszont úgy érzik, eleve felesleges volt elutazniuk tesztelni az olaszországi pályára.

"Csodaszép ez a környék, a kaja remek, de rengeteg pénzt költünk el, pedig őszintén szólva nem éreztük túl fontosnak, hogy eljöjjünk ide" - idézi blogján az ismert szakújságíró, James Allen a Red Bull csapatfőnökét, Christian Hornert.

Az elmúlt években, a tesztkorlátozás bevezetése óta az istállók csak a szezon előtti időszakban tesztelhették az autóikat, az idény közben a nagydíjak pénteki szabadedzéseit kellett kihasználniuk az új fejlesztések kipróbálására. A négy előszezoni tesztsorozat egyikét azonban idén áttették május elejére, az első európai verseny előtti időszakra, hogy a csapatok alaposabban megvizsgálhassák az általában ilyenkor készülő nagy frissítési csomagjukat.

Ez papíron hasznosnak tűnt, ám a teszt utolsó napján a Mercedes egyik vezető beosztású mérnöke azt mondta a Gazetta dello Sportnak: "Nem vagyok benne biztos, hogy van értelme egyetlen tesztet rendezni az idény közben. Vagy legyen több, vagy ne legyen egy sem." A Lotust irányító Eric Boullier szintén "pénzkidobásnak" nevezte a mugellói kiruccanást.

Még a kulcsfontosságú előrelépést a jövő hétvégi Spanyol Nagydíjon váró Ferrari sem vetette be a teszten az összes fejlesztését: bár a módosított kipufogórendszert csütörtökön kipróbálták, az aero-csomag nagy részét, köztük az új első vezetőszárnyat és diffúzort, csak Barcelonába fogják elvinni.

Régebben az volt a gyakorlat, hogy ilyenkor ott rendezték a tesztet is, emiatt azonban a spanyolországi verseny rendszerint unalmas lett, mert mindenki tökéletesen kiismerte a pályát, ezért egyszerűen a nyers erőviszonyok érvényesültek.