Vágólapra másolva!
Amíg a McLarenek és Rosberg szenvedtek, addig a két Lotus és a két Ferrari nagyon élt a bahreini rajtnál. Massa a futam elején megmutatta, hogy a pálya koszosabb feléről is lehet zseniálisat rajtolni. Öt helyet javított két kanyar alatt.

Forrás: AFP

Michael Schumacher pár napja azt nyilatkozta, hogy az időmérőn elért eredmény manapság már nem számít annyira, mint régebben, kevésbé függ a verseny végeredménye a rajtsorrendtől. A DRS-zóna miatt valóban könnyebb előzni, de manapság már a versenyek rajtjai sem egyhangúak. Itt van például Daniel Ricciardo, aki szombaton fantasztikus munkát végezve elérte, hogy a hatodik pozícióból indulhasson, majd a szezon legrosszabb első körével lesüllyesztette magát a mezőny második felébe. Ellenpéldának ott van viszont a két Ferrari és Romain Grosjean, akik, noha nem szerepeltek kiugróan az időmérőn, az első körben sokat javítottak az esélyeiken. Pedig ilyenkor még DRS-zóna sincs.

A rajt először felülnézetből, majd Rosberg és Massa szemszögéből. Utóbbit érdemes nézegetni:

Sebastian Vettel nem bízta a véletlenre a futamgyőzelmét, remekült indult el az első helyről, így a mezőnyből egyedül neki adatott meg a lehetőség, hogy már az első kanyartól az ideális íven közlekedjen. Ez meg is látszott a tempóján, fél kör alatt elhagyta a mezőnyt. Szombaton a két McLaren-es, Lewis Hamilton és Jenson Button már sejtette, hogy a rajtrács porosabb fele nem éppen előnyös számukra, amit igazoltak is, egyikük sem tudott jól elindulni. Lewis a KERS használatával ennek ellenére Mark Webber előtt tudott maradni, amiben azért az is szerepet játszott, hogy az ausztrál sem indult emlékezetesen, mert az ő autójában éppen nem működött a KERS. Mark egyszerűen csak egyenesen elment az egyes kanyarig, ott meg sem próbálta befékezni magát Hamilton mellé, majd mivel kicsit szélesebb ívre szorult, a kettes kanyartól már védekeznie kellett az időközben a semmiből megérkező Grosjean ellen.

Forrás: AFP

A francia a mezőny egyik legjobb rajtját produkálta a hetedik helyről, gyakorlatilag már az első pillanatban lehagyta Ricciardót, majd az első métereken átugrotta a pocsékul induló Nico Rosberget is. Ezután kapóra jött neki, hogy a Hamiltonhoz hasonlóan nehézkesen induló Jenson Button meg sem próbált elmozdulni a belső ívről, így Grosjean szabad utat kapott tőlük. Button ráadásul a féktávon Rosberggel karöltve belül szerencsétlenkedett, amit Fernando Alonso kívülről szokás szerint kihasznált. Az ideális íven annyival rövidebbet fékezett, hogy Grosjean mellé tudott befordulni. Ha az egyes kanyar kijáratánál Webber nem óvatoskodik, akkor Fernando még a franciát is támadhatta volna.

Forrás: AFP

Visszatérve Rosbergre, a német nehézkes elindulása azért is nehezen értelmezhető, mert ő a pálya tiszta feléről rajtolhatott, mögötte Grosjean, Alonso és még Kimi Räikkönen is úgy lőtt ki, mint a puskagolyó. A két lotusos hármat, Alonso négyet jött előre, Rosberg csak a kettes kanyarban tudta visszaverni Kimi támadását. Nico egyébként odáig elég rosszul helyezkedett, a pálya jobb oldalán a legnagyobb porban esélye sem volt rövidet fékezni, kívülről pedig sorban hagyták el az ellenfelek. Nem sokan múlott, hogy Räikkönen is legyűrje.

Forrás: AFP

Mint már az elején is írtam, Ricciardo első köre eséllyel pályázhat az év legrosszabb rajtja címre, a Toro Rossó-s srác nehezen indult, utána sehová sem helyezkedett, majd zárásként még nagyon hosszút is fékezett. Így vesztett pillanatok alatt öt helyezést, de a kör további részében még ezen is tudott rontani. Érthetetlen, miért nem próbált meg védekezni. Az is jól mutatja, hogy mennyire nem csinált semmit, hogy a mögüle szintén gyatrán elinduló Sergio Pérez az első féktávon körülbelül másfél autós hátrányból is befékezte magát elé. Az ausztrál srác határozatlanságának lett az áldozata a tizedik helyről meglepően jól induló Paul di Resta is, ugyanis eredetileg hiába volt meccsben a Pérezzel, a féktávon kénytelen volt hamarabb fékezni, hogy ne öklelje fel az útjában lévő Toro Rossót.

És a végére emeljünk ki még egy embert, aki már futamok óta leginkább a rajtoknál bizonyítja, hogy helye van még ebben a mezőnyben. Felipe Massa teljesítményét igen sok kritika éri, de az első körökben nyújtott teljesítménye az egyik legjobb a mezőnyben. Kicsit a tavalyi Schumacherre emlékeztet, hihetetlen rajtokra képes. Most is a pálya koszos feléről, a tizennegyedik helyről lódult meg úgy, hogy az elképesztő volt. Azonnal elhagyta Nico Hülkenberget és Kamui Kobajasit, majd a két sorral előle rajtolókkal kezdett csatába. A féktávon nem hagyta magát Pérez mellett, így lehagyták di Restát is, majd kívülről körbeautózták Ricciardót. Massa a kettes kanyarban nagyon agresszíven védekező Péreznek is megadta a kegyelemdöfést. Öt helyet javított úgy, hogy a pálya koszosabb feléről rajtolt. Zseniális teljesítmény, eddig az idei szezon egyik legnagyszerűbb rajtja volt. Kár, hogy általában csak emiatt emlékezetesek a futamai.