Vágólapra másolva!
Egyelőre sok nehézséget okoz, hogy a biztonsági autós fáziskor megengedik a lekörözött versenyzőknek, hogy előremenjenek, és felsorakozzanak a mezőny végén. A szabályok tisztázásáról Malajziában is tárgyaltak.  

Az idei évtől megint engedélyezett, hogy a Safety Car pályán tartózkodásának idején a lekörözött versenyzők megelőzzék az előttük lévőket, és a mezőny végére sorakozzanak fel. Ezt a versenyigazgató jelzésére tehetik meg, a szabálynak az a célja, hogy az élmezőny tagjai közé beékelődött lassabb autók ne zavarják a küzdelmet.

Az Ausztrál Nagydíjon rögtön élesben tesztelték a módosítást, azonban kiderült, hogy vannak még hiányosságok. A sereghajtók közül Heikki Kovalainen, Timo Glock és Charles Pic csak nehezen tudott előre törni a gumimelegítés érdekében cikázó autók között, ráadásul kis híján balesetbe is keveredtek. "Volt pár meleg helyzet, az előttem haladó Heikkit egyszer majdnem telibe találták. Sajnos a többi versenyző nem volt együttműködő" - mondta Glock az Auto Motor und Sportnak.

A szabályok szerint a nem lekörözött autóknak ilyenkor az ideális íven kellene maradniuk. Ugyanakkor az ő tájékoztatásuk sem tökéletes: Eric Boullier elárulta, Kimi Räikkönen többször meglepődve közölte rádión, hogy elhaladnak mellette.

A Marussia pilótája azt is nehezményezte, hogy az újraindításnál nem várták meg, amíg felsorakoztak a mezőny végére, pedig addig elvileg nem lett volna szabad kihívni a Safety Cart. "Túl sokáig tartott, mire megelőztem mindenkit, és így nem tudtam utolérni a mezőnyt. Ez sajnos egy pozíciómba került, mivel egy fél kört vesztettem, ezért ismét utolértek a többiek. Ha sikerült volna velük egy körben maradnom a célban, a 13. helyen rangsoroltak volna, miután (Pastor) Maldonado balesetet szenvedett az utolsó körben" - nyilatkozta Glock.

A témáról Szepangban is tárgyaltak a versenyzői eligazításon, remélhetőleg ezután már nem lesz gond az előírásokkal.