Vágólapra másolva!
A Michelin elvileg megpályázhatná, hogy a Pirelli szerződésének lejárta után, 2014-től visszatérjen a Forma-1-be, ez azonban nem tűnik valószínűnek: a franciák csak új szabályok és a gumiháború felélesztése esetén szállnának be.

A Forma-1 történetének harmadik legsikeresebb gumiszállítója, a Michelin nem zárkózik el teljesen attól a lehetőségtől, hogy ismét az F1-ben szerepeljen, ehhez azonban komoly szabályváltozásokra lenne szükség. A francia vállalat legkorábban 2014-ben térhetne vissza, a sportba tavaly beszálló Pirelli szerződése - egyedüli gumiszállítóként - ugyanis három évre szól.

A Michelinnek a 2006-os volt az utolsó idénye a Forma-1-ben, mielőtt véget vetettek a gumiháborúnak, és 2007-től minden csapatot a Bridgestone kezdett ellátni abroncsokkal. A franciák kijelentették, csak akkor gondolkoznának el a visszatérésen, ha ismét lehetővé tennék a gyártók küzdelmét.

"A Michelin akkor, és csak akkor tudja elképzelni a Forma-1-es részvételt, ha úgy módosítják a szabályokat, hogy jobban megfeleljenek a vállalatunk által képviselt értékeknek" - nyilatkozta a francia gyártó szóvivője a Motorsport-Total.com-nak, majd azt is kifejtette, pontosan milyen változásokra gondolt.

"A legfontosabb szempont, hogy ismét lehetővé tegyék a több gumigyártó közötti szabad versenyt. Így a Michelin által kifejlesztett technológia minősége is megmutatkozna, és a közönség számára is látványosabbá tehetnénk a versenyeket" - magyarázta. "A Forma-1-et arra is fel szeretnénk használni, hogy olyan technikai újításokat fejlesszünk ki, melyeket később az utcai közlekedésben is hasznosítani tudunk. Továbbá a környezetvédelem is kulcsfontosságú szempont számunkra."

A Michelinnél elismerik, nem valószínű, hogy néhány éven belül sor kerül az említett változásokra, ezért jelenleg nem tartják valószínűnek a visszatérést. Ennek esélyét rontja az is, hogy a jelek szerint Bernie Ecclestone a jövőben is csak egy gumigyártót szeretne látni az F1-ben, a Pirelli pedig így is szívesen meghosszabbítaná a szerződését. A 2014 utáni helyzetről várhatóan az idény végén kezdődnek meg a tárgyalások a Pirelli, Ecclestone, az FIA és a csapatok között.