Vágólapra másolva!
Charlie Whiting a Kínai Nagydíj előtt, a Red Bull és a Lotus kérésére újra megvizsgálja a Mercedes vitatott hátsó szárnyát, de úgy tűnik, az FIA kitart az álláspontja mellett, és az ellenfelek érvei dacára nem tiltja be az eszközt.

Továbbra sem tudni, mikor lesz vége a Mercedes hátsó szárnya körüli vitáknak: az ellenfelek - különösen a Red Bull és a Lotus - ugyanis nyomást gyakorolnak a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) technikai vezetőjére, Charlie Whitingra, aki végül beleegyezett abba, hogy a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Kínai Nagydíj előtt ismét átvizsgálja a két évvel ezelőtt betiltott F-csatornára hasonlító rendszert.

A Mercedes megoldását ellenző istállók legfőbb érve, hogy az autó végsebességét növelő eszközt a versenyzők aktiválják, hiszen a DRS-t működtető gomb megnyomásával lép működésbe. A pilóták által működtetett aerodinamikai eszközöket pedig elméletileg tiltják a szabályok. A Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn szerint azonban nincsenek illegális alkatrészek az autón.

"Mi egyszerűen DRS-nek nevezzük az eszközt, hiszen tényleg csak erről van szó" - nyilatkozta a BBC-nek. "A DRS célja az, hogy megkönnyítse az előzést, és mi is ezt próbáljuk elérni."

Whiting az első két nagydíj előtt elvégzett vizsgálatok után legálisnak nyilvánította a rendszert. Azzal érvelt, hogy a Mercedes hátsó szárnyán lévő rés - amely a DRS aktiválásakor jelenik meg, a levegőt az első szárny felé irányítva - alaphelyzetben sem teljesen fedetlen, ezért nehéz megállapítani, mekkora szerepe van a versenyzőnek az eszköz működtetésében.

A riválisok azonban nem nyugodtak bele a döntésbe, ezért azt várják, hogy Kínában végleges választ kapnak: az eszközt vagy betiltják, vagy hivatalosan is legálisnak nyilvánítják. Az FIA honlapján közben megjelent annak a technikai eligazításnak a módosított változata, melyet még Ausztráliában hoztak nyilvánosságra. Whiting ebben is kijelenti, hogy a Mercedes megoldása megfelel a szabályoknak.

A Lotus technikai igazgatója, James Allison a hírek szerint egy újabb támadási pontot is talált a németek trükkös megoldásán, melyet a Kínai Nagydíj előtt ismertet Whitinggal. Ezért elképzelhető, hogy egyes csapatok akkor is óváshoz folyamodnak, ha az FIA Sanghajban egyértelműen legálisnak nyilvánítja az eszközt.