Vágólapra másolva!
Bár a rajt legfontosabb eseményeiért Romain Grosjean tehető felelőssé, a háttérben mégis Kamui Kobajasi alkotott maradandót. A lehetetlen időjárási körülmények közepette hat kanyar alatt hetet előzött.

Normál esetben egy verseny rajtján nagyon sok múlik, a Malajziai Nagydíj azonban ebből a szempontból különleges volt: később mindent átrendezett az időjárás. Ettől függetlenül ez is egy izgalmas rajt volt, amelynek vannak pozitív és a negatív hősei. És van olyan, aki mindkettő volt. Romain Grosjean két kanyarig zseniálisan ment, majd a négyesben lerombolt mindent, amit addig tett.

http://videa.hu/flvplayer.swf?v=UXtoXyPsKscLTctB

De nézzük a rajtrács elejét, ahol a két McLaren viszonylag egyszerűre vette a képletet, mindketten nagyszerűen betapadtak, jól használták a KERS-et az egyes kanyarig. Bár Jenson Button a célegyenes végén egy pillanatra úgy gondolhatta, hogy kívülről körbeautózhatja csapattársát, de Lewis Hamilton ügyesen kifelé terelte Buttont, hogy elvegye a kedvét az előzéstől. Ők tehát hamar lejátszották, hogy melyikük megy előrébb, Lewis nyert.

Mögöttük Michael Schumacher egyértelműen beragadt az indulás pillanatában, sőt Mark Webber és Sebastian Vettel sem rajtolt hatalmasat. Mindketten támadni tudták volna Schumachert, ha már rajt pillanatában nem ugrik be közéjük Romain Grosjean. A francia a rajt hőse lehetett volna, hiszen a hatodik helyről nagyon jól kapta el a piros lámpák kialvásának pillanatát, és utána is jól használta ki a két Red Bull bizonytalanságát. Michael Schumacher már keményebb diónak bizonyult, de őt is körbeautózta kívülről, így a hármas kanyarban már csak a két McLarent kellett volna követnie. Ekkor azonban Schumacher és Grosjean is megcsúszott, így lendületet vesztettek. Ennek hatására az időközben a kettes kanyarból nagyszerűen kigyorsító Mark Webber kívül, a vonal mellett zseniálisan megérkezett melléjük, először Schumachert kerülte meg, majd a franciát is.

Grosjean egy nagy hibát követett el a négyes kanyar bejáratánál: akkora helyet hagyott Webbernek, hogy az ausztrálnak nem a csúszós, gumis részen kellett vennie a féktávot. Ez Markot eleve jobb helyzetbe hozta, hiszen nagyobb lendülettel eshetett be a kanyarba, miközben Grosjean annyira rossz helyen volt, hogy ő emiatt ütemet vesztett.

Ezt a hibát Schumacher észrevette, és Webber mögött kívülről ő is lendületből elment Grosjean mellett. Vagyis csak elment volna, mivel összeakadtak. Grosjean a verseny után úgy nyilatkozott, hogy Schumacher nekiment, de ez csak buta kifogás, hiszen hogy tehette volna ezt, mikor a német hátsó kereke ment össze a francia első kerekével. A hétszeres világbajnok a kerékvető mellett ment, tehát bőven hagyott elég helyet a franciának, és a belső felvételekből is látszik, hogy még csak rá sem húzta a kormányt. Egyszerűen megelőzte, Grosjean pedig türelmetlen volt, és rácsúszott. Kár érte, hiszen ezzel mindkettőjük esélyei elszálltak.

Forrás: AFP

Érdekes módon, amíg Webber a négyes kanyarig nagy meccsben volt, az esőmenő hírében álló Vettel nem igazán támadott senkit. A rajtnál nem tudott mit csinálni, majd szinte végig Schumachert követte. A négyes kanyarban ő is belül fordult, hatalmas szerencse és zseniális reflexek kellettek ahhoz, hogy az egyik megpörgő versenyzőt sem találta el. Schumacher veszélyes közelségben volt, de Vettel nagyszerű reflexekkel kimenekült a fűre, majd onnan vissza. Vettel azért nyújtott itt maradandót, mert a vizes fűvön úgy szánkázott át kétszer, hogy közben senki sem tudta megelőzni. Ha a visszatéréskor ő is megpördül, akkor sem szólhatott volna senki egy szót sem.

Az eredmény szempontjából nem volt lényeges, de a rajtnál furcsa mód a másik Mercedes, Nico Rosberg is nehézkesen mozdult meg. Éppen ezért Nicót a rajtnál a későbbi két hős, Sergio Pérez és Fernando Alonso is hamar lenyomta, majd az egyes kanyarig egymással küzdöttek. Fernando nagyon agresszíven cikázott Pérez előtt, de a többiek helyezkedését látva inkább a külső ívet választotta, onnan próbálta betámadni Vettelt. Ehhez azonban nem volt elég hely, hiszen a két Red Bull ügyesen egymás mellett teljesítette az első két kanyart. Pérez belül fordult Rosberg elé, de a már a kanyar elején megcsúszott, így belül maradt még hely Rosbergnek. A német ott nem tudott támadni, de a kettes kanyarból már jobban jött ki.

Éppen ezért a négyesben már Pérez előtt volt, és Alonsót kívülről támadta. Schumacher pörgése és Vettel ütemvesztése miatt azonban ki kellett engednie az autót a bukótérbe, ahonnan csak a füvön át térhetett vissza, így lendületet vesztett, Alonsót már nem tudta megelőzni.

Forrás: AFP

Egy sorral hátrébb Kimi Räikkönen és Pastor Maldonado is elég rosszul indult el, amit a tizenkettedik helyről rajtoló Massa használt ki. Bár az első egyenesben a két fiú mellett volt, Kimi a külső íven mégis rövidebbet tudott fékezni, így befordult eléjük. A kettesből még mindig ő jött ki elsőként, de a négyes kanyarban a felfordulásban Kimi ütemet vesztett, így a Massát időközben lenyomó Maldonado is elment neki. Massa pedig annyira rosszul jött ki az egészből, hogy Kamui Kobajasi is elment neki.

Az a Kobajasi, aki a 17. helyről nagyszerűen indult, majd a pálya bal szélén haladva legyűrt két embert a célegyenesben. Sajnos a nagy vízfüggönyben nem látszik, hogy hogyan keveredett előre, de a hatos kanyarban már Massa előtt a tizedik helyen küzdött. A japán fiú ismét hihetetlen előzéssorozatot művelhetett, amit sajnos a kamerák nem rögzítettek.