Társoldalunk:

Massának bejött az új Ferrari

2012.03.23. 14:14

Az alapoktól újjáépített autójáról végre elégedetten nyilatkozott Felipe Massa a első két szabadedzést követően. A brazil szerint csak azért maradt el délután 1,4 másodperccel Fernando Alonsótól, mert teljesen különböző beállításokat próbálgattak. Véleménye szerint végre kezdenek rájönni a küszködésük okaira.

Felipe Massa a pénteki szabadedzések után meg volt győződve arról, hogy a kasztnicsere pozitív hatással lesz a szereplésére Malajziában, ugyanis ezúttal elégedett volt az autójával. A Ferrari új kasztnit hozatott Maranellóból Szepangba, mert Massa furcsának találta az F2012 viselkedését Ausztráliában.

"Reggel egy teljesen más autóval kezdtem, és jónak is éreztem" - nyilatkozta a brazil péntek délután a paddockban. "Az autó normálisabb, itt versenyképesebbek lehetünk Alonsóhoz képest."

"Fernando és én különböző programot teljesítettünk, ez a fő oka annak, hogy ilyen nagy eltérés van köztünk a tabellán. Különösen délután mentünk teljesen más irányba, ami az én esetemben nem működött, de legalább lehetővé tette, hogy megértsek pár fontos részletet az autó kezelhetőségével kapcsolatban" - folytatta Massa.

"Délután különböző alkatrészeket próbáltunk ki, olyanokat is, amelyeket már Ausztráliában is használtunk. És minden a rossz irányba ment. Pozitív, hogy ezt megértettük. Teljesen más volt az autó, mint reggel, ez biztató abból a szempontból, hogy kitaláljuk, a dolgok miért váltak nehézzé Ausztráliában. Holnap nagyot léphetünk előre az autóval, sokkal versenyképesebbek lehetünk a köridőket tekintve (a szabadedzésekhez képest)."

Forrás: Ferrari
Massa azt állítja, az újjáépített autóval sok dologra rájött a beállításokkal kapcsolatban

"Hogy érzek-e némi nyomást? Nem, nem többet, mint általában: a Ferrarinál állandóan nyomás alatt vagyunk" - folytatta Massa, aki azt is elárulta, hogy eddig az autó hátulja érződött instabilnak, főleg ezen próbálnak változtatni holnapig. "Szenvedünk a kocsi farának instabilitásától, különösen a lassú kanyarokban. Sok részlet van, amit eddig nem értettünk, de most már kezdünk mindent átlátni"- tette hozzá a brazil pilóta. "Már én és a mérnökeim is tisztában vagyunk vele, hogy melyik a helyes irány" - tette hozzá.

Forrás: Ferrari
"Sic, örökké velünk" feliratú táblával emlékezett a csapat a tavaly Szepangban elhunyt Marco Simoncelli motorversenyzőre

Stefano Domenicali csapatfőnök péntek délután így nyilatkozott a paddockban: "jelen pillanatban fontos, hogy meglegyen a bizalom vele (Massával) szemben. Holnap látjuk meg, hogy mi a helyzet. Az a feladatunk, hogy Felipének a lehető legjobb autót biztosítsuk, mégpedig a lehető legjobb állapotban."

"Az autó problémái azok, amelyeket Melbourne-ben említettem vasárnap: főleg a hajtott kerekek tapadása a lassú kanyarokban és a végsebesség. Ez a két alapvető gond, amiket meg kell oldani" - tette hozzá Domenicali.

Forrás: Ferrari
Alonso főleg a melegre panaszkodott, a delutánja a várnál jobban sikerült

Fernando Alonso délután jó tempóban autózott a Ferrarival, hatodik lett, "csak" hét tizedmásodperccel volt lassabb a legjobb köre Hamiltonénál. Végrehajtott egy bíztató versenyszimulációt is, amely összevethető volt a Mercedesekével.

"Különösen a garázsban szenved az ember a hőségtől az autóban ülve, a pályán legalább jön egy kis levegő, bár azt is aligha lehetne hűvösnek nevezni! Reggel sokat dolgoztunk azon, hogy különböző aerodinamikai konfigurációkat hasonlítsunk össze, kicsit olyan volt megtalálni a helyes kombinációt, mint összerakni egy puzzle-t" - nyilatkozta a kétszeres világbajnok.

"Délután aztán továbbléptünk a szokásos pénteki feladatokra, különböző üzemanyagszintekkel mentünk. A közepes és a kemény gumik is elfogadhatóan viselkedtek az egy körös teljesítményüket és a hosszú etapokon mutatott elhasználódásukat tekintve is" - tette hozzá a spanyol versenyző. Alonso véleménye egybecseng Gary Andersonnak, a BBC technikai szakértőjének szavaival, aki az összes élcsapat használt gumijait látva egyenesen azt állította, hogy Malajziában eddig a Ferrari bánik a legkíméletesebben a Pirellikkel.

KAPCSOLÓDÓ CIKK