Vágólapra másolva!
A Red Bull és a Lotus szeretné, ha az FIA már a Malajziai Nagydíj előtt végső döntést hozna a Mercedes hátsó szárnyának ügyében. Christian Horner szerint a legtöbb csapatnak túl drága lenne lemásolni az ötletet.

Az ellenfeleknek az Ausztrál Nagydíj után is kétségeik vannak a Mercedes hátsó szárnyával kapcsolatban, ezért arra kérték a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) illetékeseit, hogy a hétvégi, malajziai futam előtt hozzák meg a végső döntést a trükkös megoldás legalitásáról. A Mercedes rendszere a feltételezések szerint az állítható hátsó szárny (DRS) felnyitásával felfed két rést a szárnyvéglapon, ami egy csatornán keresztül egészen az első szárnyig áramoltatja a levegőt. Itt a terelőlapokról segít elterelni a légáramlatokat, ami csökkenti a légellenállást, és növeli az autó végsebességét.

A rendszer a 2010-ben használt, azóta már betiltott F-csatornára hasonlít, a többi csapat ezért arra gyanakszik, hogy a Mercedes megoldása szabálytalan. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner elárulta, az istállók gondolkoztak azon, hogy óvást nyújtanak be az Ausztrál Nagydíj hétvégéjén, végül azonban úgy döntöttek, további megbeszéléseket tartanak az FIA technikai részlegének vezetőjével, Charlie Whitinggal.

"Azt hiszem, több módon is lehet értelmezni a Mercedes megoldását. Beszéltünk Charlie-val, és végül úgy döntöttünk, hogy a hétvégén nem nyújtunk be óvást" - nyilatkozta az Autosportnak Horner, aki szerint azért illegális a Mercedes verziója, mert a szabályok tiltják a versenyzők által működésbe hozott aerodinamikai rendszereket. "Amikor a versenyző megnyom egy gombot, megjelenik egy rés - tehát a versenyző aktiválja, ez viszont ellenkezik a szabályokkal. Azt hiszem, a következő öt napban még sokat fogunk vitázni róla."

A Lotus csapatfőnöke, Eric Boullier reméli, hogy a Malajziai Nagydíj előtt békés úton sikerül tisztázni a helyzetet. "Nem lett volna helyes, ha beleszólunk a verseny eredményébe, ezért azt tervezzük, hogy várunk jövő hétig, és meglátjuk, milyen döntés születik" - válaszolta Boullier arra a kérdésre, hogy miért nem tiltakoztak Melbourne-ben.

Horner úgy véli, amennyiben az FIA ismét legálisnak ítéli a Mercedes hátsó szárnyát, a többi csapat is megpróbálja lemásolni a rendszert. Szerinte az a bosszantó, hogy jövőre mindenképpen betiltanák ezt a megoldást, az új szárny fejlesztése pedig rengeteg pénzbe kerülne. "Az élcsapatok megpróbálnák az új szárny építését, a kisebb istállók számára viszont olyan drága lenne, hogy nem érné meg ezzel kísérletezniük" - magyarázta.