Vágólapra másolva!
Az FIA képviselője elmondta, a Technikai Munkacsoport következő ülésén feltétlenül kitérnek az autók esztétikailag kifogásolható orrára, és igyekeznek megoldást találni rá, hogy azok szebbek legyenek.  

A ráfutásos balesetek megelőzése céljából előírták, hogy az idei évtől legfeljebb 55 centiméter magasan lehet az autók orrkúpja, miközben a kasztni elejének maximálisan engedélyezett magassága 62,5 centiméter maradt. A McLaren és a Marussia kivételével az összes csapat úgy reagált a szabályváltozásra, hogy egy kis lépcsővel törte meg az autó orrát - a két említett istálló eleve alacsonyabbra tervezte a kasztnit a pilótafülke előtt, így íves formát használhattak az orrkúppal való összekötéshez -, aminek kissé torz végeredménye lett.

Bár többen úgy vélik, hogy idővel mindenki megszokja majd az autók új külsejét, sokan visszakövetelik a hagyományos kinézetű autókat. Az FIA technikai biztosa, Charlie Whiting kijelentette, hogy a felügyelő szervezet is tisztában van a problémával.

"Feltétlenül tárgyalni fogunk róla. 2014-ben teljesen más szabályok lesznek, az orrkúpok sokkal alacsonyabbra kerülnek, szóval úgy gondolom, a probléma akkor eleve elhárul" - idézte őt az Autosport. "Ettől függetlenül természetesen fel fogom vetni a kérdést a TWG (a Technikai Munkacsoport) következő ülésén (2013-ra vonatkozóan). Mindenki szebb autókat szeretne látni."

Whiting elismerte, az autóbemutatók előtt, a szabályok megírása során nem igazán foglalkoztak az üggyel. "Akkoriban szerintem senki sem tudta néhány tervezőmérnökön kívül, hogyan fognak kinézni az autók. Rávilágítottak, hogy egy kis törés lehet az orrkúpokon, de őszintén szólva ez nem tűnt komoly gondnak. Remélhetőleg megoldjuk a helyzetet, de mire megtesszük, úgyis mindenki megszokja majd a látványt" - nyilatkozta a szakember, aki a napokban "kacsákhoz" hasonlította az autókat.